קיסייט חשפה בישראל את האוסילוסקופ החדש, Infiniium MXR

16 יוני, 2020

מאפשר בדיקה בו-זמנית של עד 8 ערוצים אנלוגיים בתדר של עד 6GHz, ועד 16 ערוצים דיגיטליים. מנהל המו"פ של קיסייט בראיון בלעדי ל-Techtime: "היה פה הישג טכנולוגי יוצא דופן מבחינתנו - לספק את כל היכולות האלה במחיר מאוד נגיש"

בתמונה למעלה: בראד דואר לצד מכשיר Infiniium MXR

חברת קיסייט (Keysight Technologies) הכריזה היום (ג') בישראל על סדרת האוסילוסקופים Infiniium MXR, שהיא אוסילוסקופ לטווח ביניים (Mid Range) החדש של החברה, אשר מספק יכולת בדיקה בו-זמנית של עד 8 ערוצים אנלוגיים בתדר של עד 6GHz, ועד 16 ערוצים דיגיטליים. ההכרזה נעשתה באירוע השקה וירטואלי בהשתתפות מייק הופמן, מנהל המוצר של סדרת ה-MXR החדשה בקיסייט העולמית; ובהשתתפות אסף לזר, מנהל פעילות האוסילוסקופים בקיסייט ישראל.

הסדרה מבוססת על רכיב ASIC ייעודי המבצע עיבוד מידע מבוסס-חומרה, המאפשר לספק בקופסא אחת את הפונקציונליות של 8 מכשירי צב"ד נפרדים: ספקטרום אנלייזר זמן אמת (RTSA), אוסילוסקופ, מד מתח דיגיטלי (Digital Voltmeter), מחולל אותות (Waveform Generator), נתח דיאגרמת בודה (Bode Plotter), מונה תדרים (Counter), נתח פרוטוקולים (Protocol Analyzer), ונתח לוגי (Logic Analyzer).

בדרך כלל מסווגים אוסילוסקופים לשלוש קטגוריות מרכזיות: מכשירי Low Range העובדים בטווח התדרים DC-1GHz, מכשירי Mid Range העובדים בטווח התדרים DC-8GHz ומכשירי High End העובדים מ-DC ועד התדר המקסימלי האפשרי, כיום מדובר ברוב המקרים בכ-110GHz. בראיון בלעדי ל-Techtime, סיפר מנהל המו"פ והתמיכה הטכנית של קיסייט העולמית, בראד דואר, שמדובר בהכרזה אסטרטגית עבור החברה, "לאחר שנים רבות מאוד שבהן לא הוצאנו לשוק מכשירים ייעודיים לתחום הביניים".

משפחת MXR מבוססת על רכיב ה-ASIC שהובא מאוסילוסקופ הקצה הגבוה UXR. מדוע זה נחשב להישג טכנולוגי?

דואר: "אומנם השתמשנו ברכיב ה-ASIC של משפחת UXR, אבל נאלצנו לפתח עבורו סביבה חדשה לחלוטין. מכשירי UXR כוללים 16 מעבדי ASIC, ואילו במשפחה החדשה השתמשנו במעבד ASIC אחד בלבד, כדי לבצע את כל המטלות. כל יכולות ה-RF והאנלוג מופעלות באמצעות הרכיב הזה, מלבד הערוצים הדיגיטליים, אולם הוא גם אחראי על התיזמון של הערוצים הדיגיטליים.

"בנוסף, היינו צריכים לתכנן ממשקים חדשים לגמרי עבור כל היישומים הנדרשים במשפחת MXR. היה פה הישג טכנולוגי יוצא דופן מבחינתנו – לספק את כל היכולות האלה במחיר מאוד נגיש".

אתם רואים בדור החמישי שוק יעד מרכזי?

"המכשיר הזה יעיל מאוד בביצוע בדיקות של מערכות MIMO (ריבוי אנטנות שידור וקליטה), מכיוון שכל שמונת הערוצים מצומדים אחד לשני". שוק מרכזי אחר שאליו ההכרזה מכוונת הוא שוק ה-IoT. "זוהי דוגמא מובהקת לתחום הזקוק ליכולת של ה-MXR. הבדיקות של אבזרי IoT צריכות להתבצע בכל התחומים או בצירי (Domains) הבדיקה: בדיקות בציר הזמן, בציר התדר, בציר הדיגיטלי ובדיקות של הרבה מאוד ערוצים במקביל".

מהי לדעתך המגמה החשובה ביותר כיום בשוק הצב"ד?

"הלקוחות דורשים מכשירים בעלי יכולות רבות מאוד, אשר תופסים מעט מאוד מקום. ובעיקר, הם מחפשים דרכים להגן על ההשקעה. להבטיח שההשקעה בציוד היא ארוכת טווח. לכן היכולת לשגרד את המכשיר באמצעות תוכנה היא מרכזית מאוד. היא גם משמרת את ההשקעה הראשונית בחומרה, וגם מקצרת את זמן המעבר בין פרוייקטים שונים. הלקוחות לא רוצים להוציא את המכשיר מהמשרד ולשלוח אותו אל מעבדה שתשדרג אותו ותכייל אותו. הם רוצים לקבל את השירות באופן מיידי באמצעות הרשת".

לדברי אסף לזר, משפחת Infiniium MXR מאפשרת לבצע מדידות סינכרוניות של מספר מכשירים במדדים שונים. למשל לייצר אות אקראי ולמדוד בו-זמנית מספר פרמטרים שונים הקשורים אליו. "היכולת הזאת היא אידיאלית לאיתור תקלות ובעלת חשיבות גדולה מאוד בתחום ניהול ההספק. כיום יש במעגל הרבה מאוד מתחי אספקה, שיש צורך לוודא שהם עולים בזמן ובאופן נכון, ושהם לא מייצרים רעש במערכת. שוק מדידות ההספק דורש הרבה מאוד ערוצים שיכולים לבצע את המדידות במקביל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ציוד בדיקה , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: KEYSIGHT , קיסייט