GetSat פיתחה טרמינל לווייני למטוסי הרקולס

14 יולי, 2020

גט-סאט, המפתחת מסופים שטוחים לתקשורת לוויינית, פיתחה ביחד עם R4 תושבת נשלפת שמאפשרת להסיר את המסוף מהמטוס בתום המשימה. כעת מתכננים בשתי החברות לפתח פתרונות דומים למטוסים אחרים

חברת GetSat מרחובות פיתחה, בשיתוף חברת R4 האמריקאית, תושבת ניידת לטרמינל התקשורת שלה, המותאמת במיוחד למטוסי הרקולס C-130. בחברה מכנים את הפתרון Roll On/Roll Off, מאחר שהוא מאפשר להתקין את הטרמינל על-גבי המטוס ולשלוף אותו בתום המשימה ולהקינו במטוס אחר. ל-Techtime נודע כי הפתרון פותח במיוחד עבור לקוח בטחוני, וכעת מתכננים בגט-סאט וב-R4 לפתח תושבות נשלפות למטוסים צבאיים נוספים. R4 היא אינטגרטור בטחוני אשר עובד עם צבא ארצות הברית.

גט-סאט מפתחת טרמינלים שטוחים וקלי-משקל לתקשורת לוויינית בתנועה (Satcom on the move) עבור כלים צבאיים באוויר, בים וביבשה. הפתרון החדש מקנה לטרמינל שלה גמישות נוספת. כיום, מסופי התקשורת מחוברים באופן קבוע לגומחה ייעודית (radome) במטוס. התושבת הנשלפת הופכת את הטרמינל ל"רב-שימושי" ומאפשרת לחיל האוויר להשתמש בפחות טרמינלים ביותר משימות. לדברי החברה, משקלה של התושבת נמוך ב-50% בהשוואה לפתרונות הקיימים.

הרקולס C-130 הוא מטוס תובלה צבאי מתוצרת לוקהיד-מרטין, אשר מסוגל לנחות ולהמריא גם ללא מסלול מוסדר, ומשמש בין היתר למשימות של כוחות מיוחדים. יוצרו עד היום מעל 2,500 יחידות של המטוס והוא קיים במספר גרסאות. התושבת של גט-סאט מתאימה גם לגרסה L100.

מטוס הרקולס C-130

המסופים של גט-סאט פועלים בתדרי Ka המאפשרים לספק תקשורת לוויינית ברוחב פס גבוה, והם בעלי צורה שטוחה ומתאפיינים בחיסכון בגודל, משקל וצריכת הספק, דבר המסייע בין היתר להפחית את עלויות התחזוקה שלהם. הקטנת המסופים מתאפשרת באמצעות מזעור האנטנות לגודל של פחות מאינץ' (23 מילימטר). כמו כן, המסופים כוללים ביחידה אחת את האנטנה המשדרת ואת האנטנה הקולטת.  

GetSAT הוקמה בשנת 2013 על-ידי יוצא יחידת המזל”טים של צה”ל כפיר בנימין, ועל-ידי יוצא 8200 וחברת קומטאקט, אולג רויטברג. החברה ממוקמת ברחובות ומעסיקה כ-40 עובדים. לפני כשנה היא זכתה במכרז של צבא ארצות הברית לאספקת אנטנות לכוחות יבשה ולצי האמריקאי בהיקף כל כמה מיליוני דולרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות