מדיגוס תובעת את Endogastric האמריקאית על הפרת פטנטים

27 יולי, 2020

הגישה תלונה לביהמ"ש בארה"ב בטענה שחברת אנדוגסטריק משתמשת ללא אישור בשני פטנטים של מדיגוס שפותחו עבור המערכת Muse שלה, לטיפול זעיר-פולשני בצרבת כרונית

בתמונה למעלה: הצגת המערכת של אנדוגסטריק. דומה להפיא למערכת Muse של מדיגוס

חברת מדיגוס (Medigus) מעומר דיווחה כי חברת-הבת שלה בארצות-הברית, Gerd IP, המחזיקה בקניין הרוחני של מערכת MUSE לטיפול זעיר-פולשני בצרבת כרונית (GERD), הגישה בתחילת החודש בבית המשפט הכלכלי בדלוואר, טקסס, תלונה על הפרת שני פטנטים שלה מצד חברה אמריקאית פעילה בתחום המכשור הרפואי, ודרישה לקיים משפט באמצעות חבר מושבעים.

מערכת MUSE הוא סוג של אנדוסקופ גמיש וחד-פעמי, המצויד במצלמה זעירה ומהדק רקמות. המערכת מוכנסת לקיבה דרך הפה ומאפשרת לבצע את הניתוח בלא חתכים חיצוניים, ולהציע לחולים פיתרון ארוך טווח לתסמונת על-ידי טיפול בגורם האנטומי שמחולל את תסמיני ה-GERD. מדיגוס לא חשפה את זהות הנתבעת, אך ל-Techtime נודע שמדובר ב-EndoGastric Solutions מסאן-דייגו. החברה פיתחה מכשיר לטיפול זעיר-פולשני בתסמונת GERD, המתבסס על אנדוסקופ ומוחדר דרך הפה ועל-כן אינו מצריך ביצוע חתך כירורגי בבטן המטופל.

בחודש שעבר השלימה אנדוגסטריק גיוס הון בהיקף של 35 מיליון דולר להאצת הצמיחה. החברה דיווחה שעד היום בוצעו כ-20 אלף פרוצדורות באמצעות המכשיר שלה מאז אושר לשימוש על ידי ה-FDA. בימים אלה היא עורכת ניסויים קליניים בדור השני של המכשיר. בתלונה שהוגשה לבית המשפט בדלוואר טוענת Gerd IP כי שני הפטנטים המצויים בסכסוך נוגעים לליבת הטכנולוגיה של המכשיר וכי אנדוגסטריק ממשיכה להפר אותם באמצעות ייצור, בדיקה, מכירה ומתן שירותים של מוצרים הכוללים לכאורה את הפטנטים שלה שהופרו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , משפט וקניין רוחני

פורסם בתגיות: מדיגוס