סרגון צופה גידול דו-ספרתי נוסף בהכנסות ברבעון הבא

3 אוגוסט, 2020

הכנסותיה ברבעון השני גדלו ב-11% ל-62.4 מיליון דולר, הודות לדרישה הגוברת לרוחב-פס בתקופת הקורונה. החברה דיווחה על פרויקטים בתחום הדור החמישי בארצות הברית ובאירופה ועל זכייה עבור רשת דור רביעי בניג'ר באפריקה

מנייתה של חברת סרגון (Ceragon) עולה היום (ב') במסחר בנסד"ק ביותר מ-6%, וזאת לאחר שהחברה דיווחה על שיפור בהכנסות, בשולי הרווח ובשורה התחתונה ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון. בדומה לספקיות רבות המספקות פתרונות לרשתות תקשורת, סרגון חווה גידול בביקוש לפתרונות התמסורת האלחוטית שלה הודות לדרישה הגוברת לרוחב-פס בתקופת הקורונה וההאצה בפריסת תשתיות הדור החמישי.

כבר באפריל דיווחה סרגון על עלייה משמעותית בהזמנות, והיום דיווחה על הכנסות של 62.4 מיליון דולר, גידול של 11% בהשוואה ל-55.9 מיליון דולר ברבעון הראשון. עם זאת, עדיין מדובר בהכנסות הנמוכות ב-14.5% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2019 (73 מיליון דולר), וזאת לאור העובדה כי שוק היעד המרכזי של החברה, הודו, ממשיך לדשדש. שולי הרווח עלו ברבעון האחרון ל-26.4%, מ-25.1% ברבעון הראשון, אם כי עדיין מדובר בשיעור רווחיות נמוך ביחס למה שהחברה מציגה בשנים האחרונות. ההפסד הנקי הצטמצם מ-6.9 מיליון דולר ל-5.5 מיליון דולר.

בשיחת הוועידה עם משקיעים אמר נשיא ומנכ"ל סרגון, עירא פלטי (בתמונה), כי החברה צופה כי המומנטום החיובי ימשיך גם ברבעון הבא וההכנסות יעלו ל-70-75 מיליון דולר. "בטווח הארוך למשבר הקורונה יש השפעה חיובית עלינו, מאחר שהוא מחזק את הצורך ברוחב-פס ומאיץ את פריסת תשתיות הדור החמישי מצד מפעילות התקשורת. עם זאת בטווח הקצר, ישנם לקוחות שמשהים השקעות ולעיתים ההגבלות מעכבות פרויקטים."

זכייה משמעותי בניג'ר באפריקה

פלטי גילה כי החברה מחזקת את דריסת הרגל שלה בתחום הדור החמישי, וכי היא נכללת בתוכנית הדור החמישי של מפעילת רשת אלחוטית בארצות הברית ונמצאת במשא ומתן עם מפעילת תקשורת יפנית שמתכננת לפרוס תשתית דור חמישי. גם באירופה זכתה החברה בפרויקטים דור חמישי מצד לקוחות חדשים וקיימים. סרגון מספקת פלטפורמות לתמסורת אלחוטית (Backhaul) המקשרות בין תאים סלולריים וליבת הרשת, ומאפשרות למפעילות תקשורת להרחיב את הקיבולת של הרשת הסלולרית שלהן.

החברה דיווחה היום על זכייה משמעותית נוספת, באפריקה, השוק הגיאוגרפי הקטן ביותר בתמהיל ההכנסות של החברה, שתרם ברבעון האחרון רק 4% מכלל ההכנסות. סרגון נבחרה לספק את מערכות התמסורת שלה לספקית התקשורת השנייה בגודלה בניג'ר, Orange Niger, לצורך שדרוג שירותי התקשורת שלה מדור שלישי לרביעי, תחילה בעיר הבירה ולאחר מכן בערים מרכזיות נוספות במדינה, כאשר המטרה היא להשיג כמיליון מנויי דור רביעי עד סוף 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: סרגון , עירא פלטי