הארגונים בישראל משקיעים רבע מ' ד' בשנה בטיפול בפריצות רשת

1 ספטמבר, 2020

סקר שביצעה ג'וניפר נטוורקס בקרב מנהלי IT בתשע מדינות, כולל ישראל, מגלה שהעבודה מהבית מסכנת את הרשת הארגונית. המנהלים מתלוננים שרוב כלי האבטחה העומדים לרשותם לא מעניקים להם יכולת תגובה הולמת

סקר בינלאומי של ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) שבוצע על-ידי חברת המחקר Vanson Bourne, מגלה שהעלייה בהיקף העבודה מהבית יצר עומס רב על מחלקות ה-IT הארגוניות מתלוננים על התמודדות יומיומית המונעת מהם לשדרג את הרשת. הם התלוננו על מחסור בכלים המאפשרים זיהוי  מדוייק של בעיות, וסגירה מהירה של מעגלי האבטחה. הסקר התקיים בקרב כ-1,000 בכירים בתעשיית ה-IT מחברות המעסיקות 1,000-5,000 עובדים בתשע מדינות: צרפת, גרמניה, ישראל, איטליה, סעודיה, הולנד, איחוד האמירויות, בריטניה וארה"ב.

ממצאים מרכזיים: 97% מהמשיבים לסקר, ו-100% מהמשיבים בישראל, ענו שהם מתמודדים מול רצף של אתגרים בניסיון לאבטח את רשת הארגון שלהם באופן אפקטיבי, על רקע איום גובר מצד 'פושעי רשת' לצד דרישות ארגוניות אשר מרחיבות את טווח הפגיעה של הרשת. כ-86% מהמשיבים בעולם, וכ-76% מהמשיבים בישראל דיווחו שהם צריכים לשפר את אמינות וביצועי הרשת שלהם. הנשאלים הישראלים דיווחו שבכ-85% מהזמן הם עוסקים בתחזוקה שוטפת במקום ביוזמות חדשות.

הדבר בא לידי ביטוי בעלויות: 100% מהמשיבים בישראל נדרשו ב-12 החודשים האחרונים להשקיע כסף בטיפול בפריצות לרשת, בהיקף ממוצע של כ- 255 אלף דולר. למרות זאת הם מתמודדים עם בעיות תקציב, מכיוון שרוב הארגונים (80%) מתייחסים אל אבטחת המידע ברשת כרכיב של עלות ולא כנכס בעל ערך. מהסקר גם מתברר שלצוותי ה-IT ואבטחת המידע חסר זמן לניתוח נתוני הרשת. רוב מוחלט של 87% מהנשאלים, אמרו שחסר להם פתרון אבטחה שיעניק ראות טובה לכל היישומים הקיימים ויצימצם את התראות השווא – שאינו דורש את החלפת את התשתיות כולן לצורך הטמעת כלי אבטחה מתקדמים.

לדברי סמנתה מדריד, סמנכ"לית אבטחת מידע עסקי ואסטרטגיה בג'וניפר נטוורקס, "עובדי הארגון היום מבוזרים יותר והאיומים מתוחכמים יותר, ומומחי אבטחת המידע נאלצים להתמודד עם אתגרים המעמידים את הארגונים בסיכון גבוה יותר. דרך החשיבה הישנה אודות אבטחת מידע לא מתאימה למציאות החדשה: יש צורך ברשתות ערוכות להתמודדות עם איומים, המשפרות את זמני התגובה ומאפשרות לכל רכיבי הרשת לעבוד ביחד כדי לספק ראות מוגברת ותגובה במקום הנכון".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות