טליט נכנסה לקסדת הראגבי המקושרת של אורבי

13 ספטמבר, 2020

הקסדה מאפשרת לצפות במשחק דרך עיני השחקן. היא כוללת 6 מצלמות וידאו השולחות תמונות אל שרתים במרכז הבקרה, אשר מעבדים אותן ומשדרים אותן אל ערוצי טלוויזיה - או אל צופים המצויידים במשקפי מציאות רבודה

חברת טליט (Telit) תספק את מודול קישוריות הדור החמישי, Telit FN980, לקסדת הראגבי החדשה שפיתחה חברת ORBI, המשדרת לצופים מידע מנקודת מבטו של השחקן. הקסדה החדשה, ORBI 5G helmet, כוללת 6 מצלמות וידאו באיכות 6K המצלמות תמונות בפורמט 360° מסביב לשחקן בקצב של 60 מסגרות בשנייה. המידע הזה משודר בזמן אמת אל מרכז בקרה באמצעות כרטיסי התקשורת האלחוטיים של טליט, ומשם הוא מעובד ונשלח אל הצופים – אם בתור מידע נוסף במשולב בשידור הספורט ואם אל משקפי מציאות רבודה שבאמצעותם יכול הצופה לצפות במשחק במנקודת מבטם של השחקנים עצמם.

לצפות במשחק דרך עיני השחקן

הכרטיס של טליט מקשר את המצלמות בכל אחת מהקסדות של 22 השחקים במגרש עם מרכז הבקרה, באמצעות רשת Wi-Fi המקומית ו/או באמצעות תשתית 5G המבוססת על מודמי Snapdragon X55 5G של קואלקום ונמצאת כעת בפריסה במגרשי ה-NFL, כאשר במחציתם היא כבר פועלת. כל קסדה כוללת גם שלושה חיישני Three nine-axis IMU המספקים מדידה של מיקום המצמלמה בשלושה מימדים: תאוצה קווית, סיבסוב ומצבה היחסי ביחס לשדה המגנטי של כדור הארץ.

המערכת המלאה, כולל הסוללה המספיקה לשידור שעתיים ברציפות, שוקלת 150 גרם בלבד. כיצד המערכת עובדת? השרתים במגרש מקבלים את התמונות מכל המצלמות ואת הנתונים על מיקום ותנועת כל המצלמות. תוכנת תוכנת בינה מלאכותית "תופרת" ביחד את כל הצילומים המגיעים מכל שחקן, מייצבת את הווידאו ומייצרת קובץ המציג את סביבתו המלאה של השחק מכל הכיוונים.

הקובץ הזה נשלח אל במאי השידור הטלוויזיוני, אשר יכול לשלב אותו בדיווח הרציף של המשחק. במקביל, הם נשלחים אל אוהדים המצויידים במערכת VR, אשר יכולים לצפות במשחק מנקודת מבטם של השחקנים עצמם. אופציה נוספת כוללת שידור משולב של נתוני המיקום והתמונות מהקסדות אל המאמן או אל יישומים במחשב אישי, שבהם ניתן לעקוב אחר התפתחות המשחק ולנתח אותו. מדובר בחוויית ספורט חדשה לחלוטין, מסוג החוויות שאינטל מייצרת באמצעות הטכנולוגיה שנרכשה מחברת ריפליי הישראלית.

דיאגרמת מלבנים של מערכת השידורים המלאה
דיאגרמת מלבנים של מערכת השידורים המלאה

חברת אורבי הוקמה בשנת 2016 על בסיס מומחיות שפותחה באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. החברה החלה את דרכה בפיתוח מצמלת וידאו בתוך משקפי ראייה. קסדת הראגבי המקושרת פותחה כדי לענות על צורך דחוף של ליגת הראגבי האמריקאית: למרות החשיבות של המשחק הזה בתרבות האמריקאית, שידורי הספורט של הליגה לא מצליחים למשוך צעירים בגילאי 18-40.

שיעור הצפייה בשידורי ספורט ישירים נמצא בירידה מתמדת בשנים האחרונות ומספר המנויים לערוצי ספורט ייעודיים, כמו ESPN למשל, נמצא בירידה עקבית. אחת מההשערות היא שהצעירים (Millennials) הם חסרי סבלנות ומאבדים עניין בפורמט השידורים המסורתי. הבעיה המרכזית נעוצה בכך שהקהל הצעיר הוא קהל היעד המרכזי של המפרסמים בארועי הספורט.

המגמות האלה מאיימות על עתיד הענף, המייצג הכנסות שנתיות בהיקף של 64 מיליארד דולר בשנה. מטרת הקסדה היא לעצב חוויית צפייה חדשה המותאמת במיוחד לצעירים, כדי להחזיר אותם אל ערוצי השידור הספורטיביים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: Telit , טליט