אלוט הפכה את נתב ה-Wi-Fi לעמדת הגנת סייבר
16 ספטמבר, 2020
מרחיבה את השימוש בנתב הביתי גם כפתרון אבטחה שספקיות התקשורת נותנות לעסקים קטנים. צופה שבעידן הדור החמישי, הספקיות הסלולריות ייאלצו להגן על מיליוני אבזרי IoT לכל קמ"ר
בתמונה למעלה: איל יאיר (מימין) ומרק שטיימן
חברת אלוט (Allot) מבצעת בימים אלה השקה חרישית של מערכת הגנה חדשה לעסקים קטנים ובינוניים, המבוססת על שימוש בנתב התקשורת כנקודת הגנת הסייבר על תשתית התקשורת של העסק. כך נודע ל-Techtime במהלך ביקור בחברה. לדברי איל יאיר, סגן נשיא לתחום מכירות קו מוצרי Home Secure ומייסד חברת Netonomy התל אביבית שנרכשה על-ידי אלוט בשנת 2018, המערכת מבוססת על טכנולוגיה שפותחה בנטונומי עבור הגנת המשתמשים הביתיים.
בשנים האחרונות הפכו הנתבים לפיסת נדל"ן שבאמצעותה ספקיות התקשורת משווקות שירותים שונים ללקוחות. חלק מהספקיות אפילו פתחו חנויות אפליקציה, עבור יישומים אשר מותקנים בנתב ה-Wi-Fi הביתי. אלוט פיתחה קוד חסכוני ביותר הכתוב בשפת C, אשר מאפשר להגן על התקשורת העוברת דרך הנתב. יאיר: "פיתחנו תוכנה מאוד רזה אשר מותקנת בנתב ומנתחת את התנועה העוברת בו. התוכנה כוללת בסיס נתונים של כתובות אינטרנט שהוגדרו כמסוכנות".
20 מכשירים מקושרים בכל בית
"ברגע שאחד מהמכשירים מנסה להגיע אל כתובת כזאת, הנתב עוצר את התנועה". מאחורי הנתב נמצאת מערכת אחורית הפועלת בשרתי הענן של ספק התקשורת. היא מתעדכנת ברציפות על מפת האיומים, ומייצרת פרופיל שימוש בנתבים. המפעיל משתמש במערכת כדי לעדכן את בסיסי הנתונים בנתבים השונים, כדי להבין את התנועה ברשת שלו וכדי להפעיל תוכנת בינה מלאכותית העוקבת אחר הפרופילים ומזהה מצבים שבהם יש להתריע בפני הלקוחות על פעילות חשודה ברשת הפנימית שלהם.
לדבריו, עם השקת המערכת, זיהתה ספקית תקשורת גדולה שהאופן שבו מגינים על בתים הכוללים מספר מכשירים מקושרים, דומה מאוד למתכונת ההגנה על הרשת של עסקים קטנים קטנים ובינוניים. "במדינות המפותחות יש כיום כ-20 מכשירים בממוצע המקושרים אל האינטרנט, ולרוב הם חסרים אפילו אבטחה בסיסית. בעקבות הבקשה של המפעיל בנינו את היישום העסקי החדש. הוא מאפשר לאכוף מדיניות אבטחה על כל המשאבים בעסק, ולקבל מהמפעיל שירותי אבטחה בתשלום".
הטלפון הזול שהפך לנתב תקשורת יקר
חברת אלוט פועלת מול חברות התקשורת המספקות שירות ללקוחות הקצה. החברה מהוד השרון מעסיקה כיום כ-700 עובדים, מהם כ-40 בתל אביב, ומתמקדת במתן פתרונות אבטחה לספקיות תקשורת, אשר חלק גדול מהם מבוסס על טכנולוגיית הליבה המקורית של החברה לניתוח עומק של חבילות תקשורת (Deep Packet Inspection). הלקוחות שלה משתמשים בטכנולוגיה הזאת כדי לספק שירותי אבטחה ללקוחות הקצה שלהן. אולם לכושר הניתוח הזה יש משמעויות עסקיות החורגות מתחום האבטחה.
לדברי סמנכ"ל מוצרים בחברה, מרק שטיימן, הדבר התבטא לאחרונה בצורה מאוד ציורית: "חברת Rakuten Mobile השיקה באפריל השנה רשת 4G ביפן וכעת היא נמצאת בתהליך הקמת התשתית עבור 5G. אנחנו מספקים להם שירותי DPI ואנליטיקס כדי לבדוק את הרשת. במסגרת השקת הרשת, רקוטן השיקה מכשיר טלפון זול מאוד, במחיר של 50 דולר בלבד, אבל היא הצמידה אליו חבילת גלישה בלתי מוגבלת (Unlimited). לאחר ההשקה המערכת שלנו גילתה תופעה בלתי צפויה: אנשים רכשו את הטלפון הזול והשתמשו בו כנתב ביתי המעניק להם שירותי אינטרנט מלאים בכמעט חינם".
כיצד הדור החמישי משפיע על המוצרים שלכם?
שטיימן: "המעבר לדור החמישי יגדיל בשיעור גדול מאוד את הפריסה של המוצרים שלנו, מכיוון שרשתות הדור החמישי יתבססו על אלפי אתרים זעירים שיש להגן עליהם ועל העיבוד שיתבצע בהם בקצות הרשת. לשם המחשה, כיום מעריכים בתעשייה שרשתות הדור החמישי יידרשו לתמוך במיליוני אבזרי IoT לכל קמ"ר".
פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת