בירד תמגן את צי מסוקי חיל האוויר הצ'כי

22 ספטמבר, 2020

החברה תשדרג את מערכות ההגנה האקטיביות, המשמשות לגילוי ויירוט טילי כתף. במסגרת השדרוג, יותקן מכ"ם העוקב אחר מעופו של הטיל. חיל האוויר הצ'כי משרת באפגניסטן

[בתמונה: מסוק Mi-17 של חיל האוויר הצ'כי. מקור: ויקיפדיה]

חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystems) מהרצליה זכתה בחוזה לשדרוג מערכות ההגנה האקטיביות נגד טילים (AMPS) בצי מסוקי ה-Mi-17 של חיל האוויר הצ'כי. צ'כיה משתייכת לברית נאט"ו, וכחלק מברית נאט"ו השתתף חיל האוויר הצ'כי במערכות ומשימות באפגניסטן, אוקראינה, הגוש הבלטי וגם בחצי האי סיני.

למעשה, צי מסוקי ה-Mi-17 הצ'כי כבר מצויד במערכות ההגנה של בירד אירוסיסטמס, שביצעה את ההתקנה לפני כמה שנים. במסגרת החוזה, בירד תשדרג את מערך חיישני הגילוי האופטיים ואת מחשבי המשימה, ותבצע הכנה לקראת התקנה עתידית של מערכת ה-MACS שפיתחה החברה, האחראית על אימות האיום ומעקב אחריו לצורך כיוונון אמצעי היירוט.

מערכת ה-AMPS של בירד משמשת לגילוי ויירוט טילים מונחי-חום כדוגמת טילי-כתף.  המערכת פועלת בשלושה שלבים. בשלב הראשון, חיישן אלקטרו-אופטי פסיבי מזהה את החתימה האולטרה-סגולית (UV) של טיל-כתף הנורה מהקרקע, ומייצר התראה ראשונית. כדי להתמודד עם התראות שווא רבות המאפיינות מערכות מסוג זה המבוססות על חיישן יחיד, בירד הטמיעה בפתרון שלה חיישן נוסף, המתבסס על אפקט דופלר כדי לוודא שמדובר בטיל מתקרב, ולעקוב אחר כיוונו. רק לאחר אימות האיום, המערכת מפעילה את אמצעי ההגנה שנבחרו כדוגמת נורים, פיזור מוץ או שימוש בשבש לייזר.

האזינו לשיחה עם סמנכ"ל השיווק של בירד אירוסיסטמס מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו שעלתה באוקטובר 2019:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון