אלביט ממזגת לתוכה את החברה הבת הגרמנית

4 אוקטובר, 2020

טלפונקן רדקום הגיעה לידי אלביט בעקבות רכישת תדיראן ב-2007. היא אחת מחברות האלקטרוניקה הוותיקות בעולם. תציע לשוק הביטחוני בגרמניה את כל המערכות והפתרונות של אלביט

חברת אלביט מערכות מיזגה לתוכה את החברה הבת טלפונקן (TELEFUNKEN  RACOMS), אשר פועלת כעת תחת השם אלביט גרמניה (Elbit Systems Deutschland). החברה תנוהל על-ידי תומאס ניוצל (בתמונה למעלה), אשר ב-10 השנים האחרונות ניהל את טלפונקן אשר מרכזה בעיר אולם (Ulm) הסמוכה למינכן. טלפונקן ראקום קשורה לחברת טלפונקן ההיסטורית, שהיא אחת מחברות האלקטרוניקה הוותיקות בעולם. היא הוקמה בשנת 1903 בסיועו של היינריך הרץ, אשר בשנת 1873 הוכיח לראשונה את קיומם של גלים אלקטרומגנטיים, כפי שחזה המדען הבריטי ג'יימס קלארק מקסוול.

החברה עברה תהפוכות רבות לאורך השנים, התמזגה עם AEG והתפצלה לחטיבות משנה שחלקן נמכר לחברות שונות. בהיסטוריה של תעשיית האלקטרוניקה היא מוכרת בתור היצרנית הראשונה של ציוד שידור רדיו באיכות גבוהה, חלוצת השידורים בטכנולוגיית FM והחברה שהמציאה את תקן הטלוויזיה האנלוגי PAL. חטיבת המכ"ם שלה, אשר מחזיקה במרכז פיתוח וקו ייצור בעיר אולם, נמכרה בשנת 2000 לחברת EADS, אשר מכרה אותה בשנת 2004 לחברת תדיראן תקשורת.

בשנת 2007 רכשה אלביט את תדיראן, וטלפונקן רדקום הפכה לחברה בת של אלביט. נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שגרמניה היא שוק חשוב עבור אלביט. "אנחנו תומכים בצא הגרמני יותר מעשור ובונים במדינה תשתית הנדסית ופיתוח משותף עם התעשיות המקומיות". מנכ"ל אלביט גרמניה, תומאס ניוצל, אמר שהחברה מרחיבה את היצע המוצרים שלה לשוק הגרמני: "אנחנו מתכננים להרחיב את היקף שיתופי הפעולה עם תעשיות מקומיות ולחפש הזדמנויות חדשות בגרמניה".

לחברת אלביט מספר פרוייקטים משמעותיים בגרמניה: היא מספקת מכשירי קשר טקטיים לצבא גרמניה ומכשירי אישיים ממשפחת E-LynX. בחודש יוני 2019 היא קיבלה הזמנה בהיקף של 73 מיליון דולר לאספקת מערכות J-MUSIC להגנת מטוסי Airbus A400M של חיל האוויר הגרמני בפני טילי כתף. בנוסף, היא מספקת מערכות מכ"ם ולוחמה אלקטרונית למסוקי התובלה CH‑53 של צבא גרמניה, ומערכות תצוגת קסדה חכמות (HMDS) עבור מסוקי H215 החדשים של המשטרה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט