אלקטריאון החלה לפרוס כביש חשמלי בתל-אביב

14 אוקטובר, 2020

פרסה מקטע של 350 מטר ברחוב ד"ר ג'ורג' וייס, מתוך מסלול של 2 קילומטר. הפיילוט יחל בתחילת 2021 ויבחן שימוש באוטובוס חשמלי הנטען תוך כדי נסיעה. דיווחה על התקדמות גם בפריסת הכביש בשבדיה

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) הודיעה היום (ד') בדיווח לבורסה כי החלה בשבועות האחרונים לפרוס מקטעים ראשונים של תשתית הכביש החשמלי שלה בתל-אביב, וזאת לקראת פיילוט בשיתוף העירייה שיחל בתחילת 2021. הפיילוט ידגים את השימוש באוטובוס חשמלי, שנטען באמצעות השראה חשמלית ישירות מהכביש תוך כדי נסיעה.  

לפי דיווח החברה, היא התקינה באמצע חודש ספטמבר מקטע ראשון של הכביש החשמלי האלחוטי ברחוב ד"ר ג'ורג' וייס, באורך של כ-350 מטר ובתוך פחות מ-24 שעות. המסלול המלא יתפרס לאורך 2 קילומטר ממסוף האוטובוסים באוניברסיטת תל-אביב לרחוב קלצ'קין במרכז העיר. מניית החברה עולה ביותר מ-5% במסחר היום בתל-אביב.

אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

פיילוט גם בשבדיה

הפיילוט המרכזי השני שהחברה נערכת לו יתבצע בשבדיה. החברה דיווחה כי בימים אלה היא מצויה בעיצומו של תהליך פריסת תשתית של כביש חשמלי בכביש הציבורי המחבר בין שדה התעופה לעיר ויסבי.  החברה פרסה השבוע מקטע באורך של כ-200 מטר מתוך מקטעים כוללים באורך של כ-55.1 ק"מ. הכביש ישמש להטענה של אוטובוסים ומשאיות.

במקביל דיווחה החברה כי השלימה בהצלחה ניסוי, שנערך במתקן הניסויים שלה ליד שטוקהולם, שבמסגרתו הועברה אנרגיה בהספק של 100 קילוואט מהכביש החשמלי למצבר שהותקן במשאית חשמלית שצוידה בארבעה מקלטים של החברה, תוך כדי נסיעה במהירות של כ-20 קמ"ש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: אלקטריאון , כביש חשמלי