פורטליקס ומובילאיי הוכיחו עמידה בתקן הנהיגה החדש של האו"ם

19 אוקטובר, 2020

הראו כי חבילת האימות החדשה של פורטליקס, ומתודולוגיית הנהיגה האוטונומית RSS של מובילאיי, עומדות ברגולציה החדשה של האו"ם שהתקבלה ביוני 2020 על-ידי 60 מדינות

חברת Forelellix הכריזה על פתרון חדש לבדיקת בטיחות והיעילות עבור מערכות אוטומטיות לשמירה על נתיב (ALKS), שהוא הפתרון הראשון בעולם העונה על תקן האו"ם UNECE Regulation 157 המייצג את הדרישה הרגולטורית הראשונה בעולם עבור שמירת נתיב נסיעה ברכב אוטונומי ברמה 3. נהיגה אוטונומית ברמה 3 מייצגת יכולת של הרכב לבצע בעצמו את כל פונקציות הנהיגה, אולם נדרשת הנוכחות של נהג אנושי אשר יכול להשתלט על הרכב בכל רגע נתון.

החבילה החדשה בפלטפורמת Foretify של פורטליקס כוללת תמיכה בטכנולוגיית RSS, שהיא מודל הבטיחות לרכב אוטונומי של חברת מובילאיי. ערב ההכרזה, ביצעו שתי החברות הדגמה מוצלחת של הפתרון בבדיקת איכות הפתרון של מובילאיי. בהדגמה המשותפת, ייצרה חבילת הבדיקה ALKS של פורטליקס את התרחישים והפרמטרים הנדרשים לפי התקינה, ועקבה אחרי התנהגות מערכות הנהיגה האוטונומיות שנשלטו על ידי טכנולוגיית RSS של חברת מובילאיי.

החבילה השתמשה במודל RSS של מובילאיי כדי להבטיח שהרכב הנבדק לא יוצר מצבים מסוכנים, ושהוא מגיב כראוי למצבים מסוכנים שיוצרים כלי-רכב אחרים. התרחישים השתנו לפי מגוון של פרמטרים וערכים, והראו ששתי המערכות עומדות בדרישות הבטיחות של האו"ם, שאליהן התחייבו 60 מדינות. "פלטפורמת Foretify של פורטליקס מאפשרת ליצרני הרכב להדגים עמידה בתקנות הרגולציה המחמירות ביותר בתחום הנהיגה האוטומטית", אמר סגן נשיא לתחום התקנים בחברת מובילאיי, ג'ק וויסט.

הרכב האוטונומי מגיע לענן

חברת פורטליקס התל אביבית נוסדה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, המוכרים כחלוצים בתחום האימות של תכנוני שבבים. הם המציאו את גישת Coverage Driven Verification אשר נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים, ושימשה כמסגרת הרעיונית לאימות התכנון של מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ומערכות נהיגה אוטונומית.

בתחילת החודש הזה רכשה פורטליקס את חברת Metamoto מקליפורניה, אשר פיתחה תוכנה מבוססת ענן לביצוע סימולציה של תוכנות המפעילות מערכות אוטונומיות. העיסקה תאפשר לבצע את הבדיקות בענן תוך שימוש במשאבי העיבוד הכמעט בלתי מוגבלים בענן, ועל-ידי כך לבדוק מיליארדי תרחישים ולקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה. העיסקה גם מאפשרת לפורטליקס לפתח מודל עסקי חדש המבוסס על מתן שירותי בדיקות בענן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: מובילאיי , פורטליקס