הקורונה פגעה בשוק התעופה האזרחית של אלביט

26 אוקטובר, 2020

תמחק 60 מיליון דולר מהמאזן של הרבעון השלישי. המניה ירדה ב-6%. בעשור האחרון אלביט פיתחה את תחום התעופה המסחרית במסגרת אסטרטגיית כניסה לתחומים אזרחיים המשיקים לפעילות הצבאית שלה

בתמונה למעלה: מטוס אל על המצוייד במערכת DIRCM של אלביט להגנת מטוסים אזרחיים בפני טילי כתף

חברת אלביט מערכות (Elbit) פירסמה היום (ב') אזהרת רווח יוצאת דופן שלפיה מגיפת הקורונה צפויה להשפיע לרעה על תוצאות הרבעון השלישי שלה, אשר יתפרסמו בחודש נובמבר 2020. החברה דיווחה שהמגיפה הביאה לירידה בביקוש למוצריה בשוק התעופה האזרחית. "הירידה הגדולה בהיקף התנועה האווירית המסחרית, וההערכה שכדי לחזור להיקפי הפעילות של שנת 2019 יידרשו מספר שנים, פגעו בדרישה למוצרים ולשירותים בשוק התעופה המסחרית".

בעקבות האזהרה ירדה מניית אלביט בנסד"ק בקרוב ל-6% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.1 מיליארד דולר. אלביט מסרה שכתוצאה מכך הכריזו מספר יצרני מטוסים על צמצום היקף הפעילות שלהם. בעקבות זה היא תבצע מחיקה של 60 מיליון דולר בהיקף הנכסים שלה, אשר תירשם במאזן בתוך הסעיף "עלות המכר". פעילות אלביט בתחום התעופה האזרחית כוללת אספקת מערכות אוויוניקה, תקשורת וניהול טיסה למסוקים ולמטוסים בעלי כנף קבועה, וייצור חלקים תעופתיים דוגמת דלתות לחץ, כנפיים וחלקים נוספים מחומרים מרוכבים.

במסגרת הזאת היא משווקת לשוק האזרחי פתרונות כמו מערכת להנחתת מטוסים אזרחיים בתנאי ערפל, המבוססת על מצלמת IR מתוצרת חברת אופגל הנמצאת בבעלות אלביט ומערכת מחשב המשלבת את התמונה המתקבלת ביחד עם תמונה סינתטית של מסלול הנחיתה. היא משווקת ללקוחות אזרחיים את מערכת DIRCM המספקת הגנה למטוסים רחבי מטען ומסוקים בפני מתקפת טילי כתף בשלבי ההמראה והנחיתה. היא מפעילה בגיאורגיה מתקן לייצור חלקי מטוסים רחבי גוף. היא גם משתתפת בפרוייקט ANGI-HUD האירופי לפיתוח מערכת תצוגה עלית עבור התעופה האזרחית.

מניית אלביט השבוע בנסד"ק. מקור: yahoo!
מניית אלביט השבוע בנסד"ק. מקור: yahoo!

אסטרטגיית הפתרונות החופפים

החברה אינה מדווחת על היקף הפעילות במגזרים השונים, אולם בשנים האחרונות היא ביצעה מספר פעולות שנועדו לחזק את פעילותה בתחום התעופה האזרחית, במסגרת אסטרטגיה של כניסה לתחומים אזרחיים המשיקים לפעילות הצבאית של החברה. באפריל 2018 היא רכשה את Universal Avionics Systems מטוסון, אריזונה, תמורת כ-120 מיליון דולר. יוניברסל אוויוניקס המציאה מערכת ניווט מוטסת שבעקבותיה התפתח השוק של מערכות ניהול טיסה בתעופה האזרחית.

בשנת 2010 היא רכשה את חברת LP M7 Aerospace מסן אנטוניו, טקסס, תמורת 85 מיליון דולר, ומפעילה אותה כיום כזרוע הרכבת מטוסים אזרחיים ואספקת מערכות אוויוניקה לתעשייה האזרחית. היא מוזגה בתוך החברה הבת Elbit Systems of America, ומספקת גם שירותי תחזוקת מטוסים עבור השוק האזרחי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , משבר הקורונה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , קורונה , תעופה