טלסיס מקצצת בכוח האדם כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות

2 נובמבר, 2020

מפיצת הרכיבים תפטר עד 20% מהעובדים ותחסוך מיליון שקל בשנה. במחצית הראשונה של 2020 ירדו הכנסותיה בכרבע, בעקבות שינוי במדיניות ההפצה הגלובלית של טקסס אינסטרומנטס (TI)

בתמונה למעלה: מנכ"ל טלסיס, שיבי דקל

מפיצת הרכיבים הישראלית טלסיס (Telsys) הודיעה אתמול (א') כי תבצע קיצוץ של עד 20% מכוח האדם, במסגרת תוכנית התייעלות שמבצעת החברה על רקע הירידה בהכנסות עקב סיום ההסכם עם יצרנית השבבים האמריקאית טקסס אינסטרומנטס (TI). להערכת החברה, הקיצוץ בכוח האדם יוביל לחיסכון של כמיליון שקל ב-2021. הכנסות טלסיס מפעילותה במגזר ההפצה הסתכמו במחצית הראשונה של 2020 ב-71.3 מיליון שקל, ירידה של 23% בהשוואה למחצית הראשונה של 2019.

בחברה מייחסים את הירידה בהכנסות לשינוי במדיניות ההפצה הגלובלית של TI. באוקטובר 2019 הודיעה TI במכתב רשמי לחברות ההפצה שמולם היא עובדת, ובכלל זה טלסיס בישראל, על כוונתה לעבור למתכונת של מכירה ישירה מול הלקוחות. במכתב ששלחה לטלסיס ולמפיצים האחרים, היא הודיעה שהסכם ההתקשרות ביניהם יסתיים בסוף שנת 2020.

הירידה בהכנסות טלסיס התבטאה כבר ברבעון הראשון של 2020, שבו מכירותיה במגזר ההפצה ירדו ב-25%. בדו"ח החברה ייחסה זאת לשינוי במדיניות TI. בחודש שעבר היא סיכמה את שנת העבודה הראשונה להסכם ההפצה עם יצרנית השבבים האירופית NXP, שבמסגרתו מקדמת בישראל את כל מוצרי NXP. בחברה מעריכים שהקשר עם NXP יאפשר להחזיר חלק ניכר מהמכירות שאבדו בעקבות ביטול ההסכם עם TI. טלסיס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-750 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים

פורסם בתגיות: הםצה , טלסיס , טקסס אינסטרומנטס