צמיחה של 92% בהיקף ההזמנות של ראדא

3 נובמבר, 2020

צבא ארה"ב הזמין נגמ"שי סטרייקר המצויידים במכ"ם של ראדא. מאמצע ספטמבר קיבלה הזמנות לאספקת מערכות מכ"ם טקטי בהיקף של 20 מיליון דולר. המנכ"ל דב סלע: "השוק עבר משלב 'הצורך הבהול' אל שלב הצמיחה"

בתמונה למעלה: רכב הלחימה סטרייקר המצוייד במערכות מכ"ם טקטי של ראדא

חברת ראדא תעשיות אלקטרוניות (RADA) דיווחה שמאז אמצע חודש ספטמבר 2020 היא קיבלה הזמנות של מערכות מכ"ם טקטי ניידות בהיקף מצטבר של כ-20 מיליון דולר. סך ההזמנות מתחילת 2020 הגיע ל-79 מיליון דולר, שהוא גידול של יותר מ-92% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (41 מיליון דולר). כל ההזמנות החדשות מיועדות לשוק האמריקאי עבור יישומי הגנה מפני כלי טיס קטנים בלתי מאוישים (C-sUAS), הגנה אווירית לטווח קצר (SHORAD), התראה מפני פגזי מרגמה, טילים וארטילריה קצרת-טווח (C-RAM), ומערכות הגנה אקטיבית לרכב (VPS).

החברה מסרה שמרביתן הן הזמנות המשך מלקוחות קיימים, אשר ביצעו הזמנות ראשוניות מוקדם יותר השנה והחליטו להגדיל את היקף ההזמנות לאחר ניסויים שדה שביצעו. ההזמנות האחרונות יסופקו במחצית הראשונה של 2021. דב סלע, מנכ"ל ראדא, אמר: "ההזמנות מתחילות לבנות צבר משמעותי ל-2021. הן מעידות על המעבר שחל בשוק משלב ה'צורך הבהול' לשלב ה'צמיחה'.

"אנו מצפים לקבל הזמנות חדשות נוספות ביתרת 2020, בדגש על תוכנית ה-IM-SHORAD של צבא ארה"ב אשר בה זכתה לאחרונה חברת General Dynamics ושתגיע בהמשך גם לראדא". מדובר בתוכנית הצטיידות בהיקף של 1.22 מיליארד דולר, שבמסגרתה יספקו לצבא ג'נרל דיינמיקס, רייתאון וליאונרדו DRS נגמ"שי לחימה מסוג סטרייקר המצויידים במערכות הגנה אווירית.

משרד הביטחון האמריקאי ביצע בספטמבר הזמנה ראשונית בהיקף של 230 מיליון דולר עבור 28 כלי-רכב לצורך ניסויים. שאר ההזמנות בפרוייקט יגיעו בהמשך, כאשר כל ההזמנות יושלמו עד ספטמבר 2025. מערכת ההגנה האנטי-אווירית בכלי הרכב הקרביים שהוזמנו כוללת ארבע מערכות מכ"ם טקטי של חברת ראדא ומספקת הגנה בפני כלים בלתי מאויישים, מטוסים ומסוקים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מכ"ם טקטי , ראדא