הסטארט-אפ OutSense פיתח חיישן שמזהה מחלות מהפרשות באסלה

11 נובמבר, 2020

החיישן מסוגל לזהות, על סמך ניתוח החתימה האופטית, סימנים לסרטן המעי הגס, התייבשות ודלקות. "נבנה את בסיס הנתונים הגדול בעולם בתחום ההפרשות האנושיות"

חברת הסטארט-אפ OutSense מאור יהודה, שפיתחה חיישן אופטי המנטר את תכולת האסלה הביתית כדי לזהות סימנים למחלות ומצבים רפואיים שונים, השלימה סבב גיוס A בסכום של 2.2 מיליון דולר מקרן הון הסיכון פרגרין. יחד עם מענקי רשות החדשנות הגיע סך הגיוסים של החברה מהקמתה ל-3.5 מיליון דולר.

OutSense נוסדה בשנת 2016 ופעלה במשך שלוש שנים בחממת אינסנטיב שבבעלות קרן פרגרין. עתה, עם השלמת הפיתוח הטכנולוגי ויציאתה מהחממה, השלימה החברה את גיוס ההון, והיא נערכת לייצור סדרתי של הפתרון שפיתחה ושיווקו ברחבי העולם. לדברי החברה, הטכנולוגיה הוכחה בניסויים בישראל והציגה רמת דיוק של 90% בזיהוי דם סמוי בצואה ובחודשים הקרובים יחלו ניסויים בהיקף רחב בישראל ובחו"ל, כולל ביפן.

OutSense פיתחה רכיב חומרה אופטי המותקן באסלה וכולל חיישנים אופטיים מולטי ספקטרליים, מודול תאורה ובקר אוטונומי. המכשיר סורק את תכולת האסלה ומזהה את החתימה האופטית של חומרים בצואה ובשתן, שולח את הנתונים לעיבוד מבוסס AI בענן ומספק אינדיקציות למחלות ומצבים פיזיולוגיים שונים, ביניהם דם סמוי בצואה כבדיקת סקר לסרטן המעי הגס, דלקות בדרכי השתן, זיהוי מוקדם של עצירות ושלשול, התייבשות ועוד. ב-OutSense מאמינים כי המוצר יכול לחולל מהפכה בעולם בדיקות השתן והצואה ולמעשה להעביר את המעבדה הביוכימית לענן.

הפתרון של OutSense מהווה תחליף לאיסוף הידני של ההפרשות ומסירתן למעבדות. רבים נרתעים מלבצע את הבדיקות הללו ומחלות שונות מתגלות לעתים באיחור רב, דבר המוביל לאשפוזים יקרים והתדרדרות המחלות.

שוק של 30 מיליארד דולר

הטכנולוגיה של OutSense מנטרת באופן קבוע את הפרשות המטופל ומספקת התראות אוטומטיות לצוותים רפואיים במוסדות רפואיים ובקהילה, דבר המאפשר טיפול ביתי ומונע הגעה מיותרת של נבדקים למרפאות השונות, תוך חיסכון בזמן, עלויות וחשיפה לזיהומים. הבדיקות מתבצעות באופן דיסקרטי לחלוטין והנתונים מאפשרים מעקב רציף אחר המצב הבריאותי של המטופל ומתן טיפול מותאם אישית ברמת דיוק גבוהה.

המנכ"לית יפעת שלום

שוק יעד מרכזי לפתרון של OutSense הוא שוק הבריאות הדיגיטלית למבוגרים שהיקפו הכספי נאמד ב-30 מיליארד דולר בשנה. אנשים רבים בגיל השלישי מתדרדרים למצב של התייבשות בגלל נטילת תרופות, אבדן תחושת צמא ודמנציה. כשתופעות אלה אינן מזוהות בזמן הן גוררות במקרים רבים אשפוזים בעלות גבוהה. נשים מבוגרות סובלות מדלקות בדרכי השתן והגילוי המאוחר כרוך גם הוא בהסתבכות הדלקת וקושי בריפויה. הניטור הרציף באמצעות OutSense מאפשר זיהוי מוקדם של המחלות וטיפול מהיר וזול יותר שמונע סיבוכים בקרב אוכלוסייה זו.

יפעת שלום, מנכ"לית OutSense: "מדי שנה מתים בעולם למעלה מ-700 אלף איש מסרטן המעי הגס בשל גילוי מאוחר ורבים מהם היו ניצלים באמצעות הטכנולוגיה של OutSense. היעד שלנו הוא לאפשר זיהוי מוקדם של מחלות, למנוע את התפרצותן או את החמרתן, לשפר את איכות החיים ולהוזיל את העלויות הרפואיות. היעד שלנו לטווח ארוך הוא לבנות את בסיס הנתונים הגדול בעולם בתחום ההפרשות האנושיות שיאפשר הפקת תובנות והמלצות בתחומים רבים נוספים וביניהם זיהוי מוקדם של מגפות ומגמות עולמיות, אופטימיזציה של תוספי מזון, התאמה אישית של דיאטות ובקרת משקל, סבילות לתרופות ומינונים ועוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי