Human Xtensions גייסה 158 מיליון שקל בהנפקה בבורסת תל אביב

1 דצמבר, 2020

החברה פיתחה מכשיר ניווט רובוטי לניתוחים זעיר-פולשניים, ומפתחת כעת דור חדש שיכלול יכולות AI. הכנסותיה במחצית הראשונה של 2020 עמדו על 19 מיליון שקל

חברת Human Xtensions מכפר נטר, המפתחת מערכות לשליטה רובוטית בהליכים זעיר-פולשניים, נרשמה היום (ג') למסחר בבורסה של תל אביב, תחת הסימול "ימקס", וזאת לאחר שבשבוע שעבר השלימה גיוס של 158 מיליון שקל בהנפקה ראשונית לציבור (IPO).

יומן אקסטנשנס הוקמה ב-2012 על ידי המנכ"לית ד"ר תמר פרנקל, הטכנולוג הראשי זיו טמיר ומרדכי שולב. החברה פיתחה מערכת אלקטרו-מכנית בשם HandX המיועדת לניתוחים לפרוסקופיים. לפרוסקופיה היא פרוצדורה כירורגית זעיר-פולשנית שבה מחדירים לתוך גוף המטופל, דרך חתכים קטנים בדופן הבטן, כלי ניתוח ומצלמה המאפשרת למנתח לראות את החלל הפנימי, לנווט את כלי הניתוח ולבצע את ההליך.

לפרוסקופיה מהווה חלופה לניתוחים פולשניים שבהם מבצעים חתך גדול בגוף המטופל כדי לאפשר גישה ישירה לאיבר המיועד. הליכים זעיר-פולשניים מצריכים זמן החלמה ושיקום קצרים יותר, אך הם מצריכים מהמנתח מיומנות גבוהה.

המערכת של יומן אקסטנשנס כוללת יחידת הפעלה ושליטה ארגונומית שאותה אוחז המנתח ובאמצעותה שולט בכלי-הקצה שבתוך הגוף, מערכת הנעה רובוטית המתרגמת באופן דיגיטלי את התנועות של המנתח במכשיר האחיזה למכשיר הקצה, וכלי-קצה הכוללים מחזיק מחט ותופסן. לדברי החברה, המערכת מספקת יכולת תמרון גבוהה ב-4 דרגות חופש וסיבוב בציר של 540 מעלות ומאפשרת לבצע ברמת דיוק בוהה פעולות כמו הזזה, חיתוך ותפירה.המכשיר של החברה מאושר לשיווק על ידי ה-FDA וה-CE.

הדור הבא יכלול בינה מלאכותית

החברה הודיעה כי תשתמש בחלק מכספי הגיוס כדי לפתח את מערכת הדור הבא של HandX, אשר תכלול יכולות של בינה מלאכותית שיגבירו את רמת הבטיחות ויגדילו את היקף הפרוצדורות שניתן לבצע באמצעות המכשיר על ידי הוספת כלי-קצה. כמו כן, המערכת תאפשר יכולות איסוף מידע וחיווי לקבלת מידע קליני בזמן אמת כדי לשפר את הליך קבלת ההחלטות בחדר הניתוח.

שוק המכשור הרפואי להליכים זעיר-פולשניים צפוי לצמוח מ-5.7 מיליארד דולר ב-2018 ל-40 מיליארד דולר ב-2027. ליומן אקסטנשנס יש הסכם הפצה באירופה עם תאגיד הפארמה והמכשור הרפואי הגרמני B. Braun, וגם הסכמי הפצה בישראל ובמצרים. לפי התשקיף שהגישה החברה לבורסה, הכנסותיה במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו בכ-18.9 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי , רובוטיקה

פורסם בתגיות: Human Xtensions , זעיר-פולשני