ננולוק תגן על מיליוני מונים חכמים באיטליה

2 דצמבר, 2020

הכריזה על שיתוף פעולה עם אטלנטיקה האיטלקית, המנהלת 13 מיליון מוני חשמל חכמים. להערכת החברות, שירות הסייבר שיציעו יניב הכנסה שנתית של 8 מיליון אירו

שיתוף פעולה אסטרטגי נוסף לחברת הסייבר הישראלית ננולוק (NanoLock) מניצני עוז בעולם מוני החשמל החכמים. ננולוק, שפיתחה פתרון הגנת סייבר על מונים חכמים, בקרים תעשייתיים ואביזרי IoT, הכריזה היום על שיתוף פעולה מסחרי עם חברת ה-IT האיטלקית אטלנטיקה (Atlantica), ועם חברת-הבת שלה בתחום הסייבר, Atlantic Cybernext. שתי החברות ישיקו שירות לאבטחת עשרות מיליוני מונים חכמים ומכשירים מקושרים של חברות תשתית ותעשייה באיטליה וברחבי אירופה, על בסיס הפתרון ומערכת הניהול של ננולוק.

Atlantica Cybernext, שהוקמה ב-2019, מנהלת מעל 13 מיליון מונים חכמים ברחבי אירופה, זאת בנוסף לתאורה חכמה ומכשירים תעשייתיים. כחלק משיתוף הפעולה עם ננולוק, יוטמע הפתרון של ננולוק במונים שאותם מנהלת אטלנטיקה, וכמו כן יוקם מרכז ניהול אירועי סייבר (SOC) אשר כולל את פתרונות ההגנה והניהול של ננולוק. השירות החדש יחל לפעול במחצית השנייה של 2021 ובשתי החברות צופים פוטנציאל הכנסות שנתי של 8 מיליון אירו עד 2023.

ננו-לוק, שהוקמה ב-2016, פיתחה טכנולוגיה המגינה על רכיבי קצה ממתקפות סייבר ומתקפות פנים-ארגוניות, על-ידי חסימת הכתיבה לזיכרון מכשיר הקצה ויצירת ערוץ מאובטח לעדכוני קושחה. הדבר חיוני במיוחד להתקני IoT, אשר מבוססים על פתיחת מערכות קריטיות בפני רשתות תקשורת רבות, שרמת האבטחה שלהן אינה ידועה. הפתרון של ננו-לוק הינו אגנוסטי, כלומר יכול לפעול על כל מעבד ובכל מערכת הפעלה. כמו כן, הוא אינו צורך כלל כוחות עיבוד או חיי סוללה, ועל כן מתאים במיוחד לאביזרי IoT בעלי משאבי עיבוד והספק מוגבלים כמו מדי מים וגז חכמים. ננולוק עובדת עם חברות תשתיות ותעשייה ועם ספקיות שירות ביפן, הודו, ספרד, שוויץ, סינגפור, הולנד, ארצות הברית וישראל.

תקרית הסייבר שהעירה את שוק החשמל ההודי

שוק המונים החכמים מסתמן כאחד השווקים האסטרטגיים של ננולוק. לפני כחודש הכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי בשוק החשמל ההודי עם Genus Power Infrastructures, חברת תשתיות החשמל הגדולה ויצרנית המונים החכמים המובילה במדינה. במסגרת שיתוף הפעולה, הפתרון של ננולוק יוטמע במונים החכמים מתוצרת GPI ויספקו הגנה ברמת המכשיר מפני הונאות חשמל ומתקפות סייבר על הרשת.

שיתוף הפעולה עם GPI עשוי להוביל לפריסה של עשרות מיליוני מונים חכמים המצוידים בפתרון של ננולוק. GPI היא אחת הספקיות המובילות של מונים חכמים לחברת החשמל הגדולה בהודו, EESL, שהכריזה לא מכבר על תוכנית שאפתנית לפרוס כ-240 מיליון מונים חכמים במדינה עד 2023. לפי ההערכות, GPI תספק ל-EESL לפחות 50% מכלל המונים. .

שוק המונים החכמים בעולם נמצא בעלייה מתמדת כחלק מפריסה של רשתות חשמל חכמות (SMART GRID), אולם הן גם פגיעות מאוד. בהיותם מבוססי תוכנה, המונים החכמים חשופים לצורות שונות של מניפולציות של האקרים, שבאמצעות התממשקות פיזית משנים את קריאת הצריכה ומפחיתים את חשבון החשמל. מתברר שמדובר בתופעה נרחבת המסבה הפסדים עצומים לחברות החשמל. להערכת חברת המחקר Northeast Group לפני כמה שנים, הנזק הכולל מגניבות חשמל בעולם נאמד בכ-96 מיליארד דולר בשנה.

ואולם, המונים החכמים מייצרים סיכונים נוספים לתפקוד הרציף של רשת החשמל. כך למשל, בחודש אוגוסט השנה, במהלך חג דתי בהודו, אירעה ברשת החשמל של מדינת Uttar Pradesh בהודו תקלה שהובילה לניתוק החשמל של מספר שעות בכ-300 בתי-אב במדינה, שבהם הותקנו באחרונה מונים חכמים. בדיקה שנערכה העלתה כי התקלה נבעה מטעות של טכנאי שככל ניסה לשנות את ההגדרות והביא לתגובת שרשרת שגרמה לנפילת הרשת.

ננולוק נכללה באחרונה בדו"ח שפרסמה חברת המחקר והאנליזה הנחשבת פרוסט אנד סאליבן, שעסק בהגנת סייבר על תשתיות קריטיות.  מחברי הדו"ח הדגישו את הצורך בפתרונות של הגנה ברמת המכשיר. "הפתרון של ננולוק יכול לעזור בהגנה על ספקטרום רחב של מכשירים מפני מתקפות חיצוניות, פנים ארגוניות ומתקפות שרשרת האספקה, ומגדיל את הערך ללקוחות הקצה."

[מקור תמונה ראשית: EESL]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: NanoLock