שיתוף פעולה בין פיליפס ואינסייטק בטיפול כירורגי ללא חתכים

20 דצמבר, 2020

הפתרון המשותף ייצא לשוק ב-2023. הרעיון מבוסס על העובדה שקרינת אולטרא-סאונד בריכוז נמוך יכולה לעבור דרך רקמות הגוף בלא להשפיע עליהן. אולם כאשר היא ממוקדת בנקודה מסויימת, היא גורמת לחימום התאים ולהריסתם

בתמונה למעלה: קסדת הטיפולים של אינסייטק. ממקדת קרינת אולטרא-סאונד באתר המטרה בתוך הגולגולת

חברת איסייטק (Insightec) מחיפה וחברת פיליפס ההולנדית חתמו על הסכם להרחבת הגישה לאולטרסאונד ממוקד מונחה MRI לצורך ביצוע טיפולים כירורגיים ללא חתכים. שתי החברות יפתחו תאימות בין מערכות ה-MRI של חברת פיליפס לבין פלטפורמת Neuro Exablate של אינסייטק. במסגרת שיתוף הפעולה, אינסייטק ופיליפס גם יתמכו בגישה מורחבת לאולטרסאונד ממוקד מונחה Magnetic Resonance Imaging – MRI לטיפול ברעד ראשוני (Essential tremor) ובהפרעות נוירולוגיות אחרות.

המערכות התואמות צפויות לצאת לשוק בשנת 2023. חברת אינסייטק פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למקד גלי קול באתרי יעד במוח כדי להקל על החולים הסובלים מתופעת רעד ראשוני ומחלת פרקינסון דומיננטית. הטיפול של החברה מתבסס על טכנולוגיית אולטרסאונד ממוקד ומונחה MRI, אשר אינו פולט קרינה מייננת. המערכת עושה שימוש בגלי אולטרסאונד בעוצמה גבוהה כדי להשמיד את הרקמות המיועדות במוח, בזמן שהמטופל נמצא בהכרה ותחת מעקב MRI המספק הדמיה רציפה ושליטה בטיפול.

הרעיון מבוסס על העובדה שקרינת אולטרא-סאונד בריכוז נמוך יכולה לעבור דרך רקמות הגוף בלא להשפיע עליהן. אולם כאשר היא ממוקדת בנקודה מסויימת, באותה נקודה קיימת רמת אנרגיה גבוהה הגורמת לחימום התאים ולהריסתם, בדומה למיקוד קרני השמש באמצעות עדשה. בחודש יולי 2020 קיבל הטיפול של אינסייטק בתופעת הרעד הראשוני אישור לשיפוי ביטוחי בכל המדינות בארה"ב.

בחודש מרץ 2020 החברה חתמה על הסכם השקעה עם קרן ההשקעות Koch Disruptive Technologies שבבעלות תאגיד Koch Industries. הקרן התחייבה להשקיע 100 מיליון דולר במסגרת גיוס הון בהיקף של עד 150 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-1.3 מיליארד דולר אחרי הכסף. מדובר בהשקעה השנייה של קוך בחברה: בחודש פברואר 2018 היא ביצעה השקעה בהיקף של 100 מיליון דולר במסגרת גיוס הון בהיקף של 150 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינסייטק