ראדא קיבלה ב-2020 הזמנות בהיקף של 102 מיליון דולר

20 דצמבר, 2020

מדובר בגידול של 70% בהשוואה ל-2019. בחברה החלו לספק מכ"מים למערכות ההגנה של נגמ"שי הסטרייקר ו"אגרוף ברזל". מניית החברה עלתה ב-2020 ב-60%

בתמונה למעלה: נגמ"ש הלחימה האמריקאי סטרייקר מצוייד במערכות מכ"ם טקטי של ראדא

חברת ראדא (Rada) מנתניה דיווחה בסוף השבוע כי בחודשים נובמבר-דצמבר קיבלה הזמנות בהיקף של 23 מיליון דולר. בסך הכול בשנת 2020 קיבלה ראדא הזמנות בהיקף שיא של 102 מיליון דולר, עלייה של 70% בהשוואה להיקף ההזמנות ב-2019.

ראדא פיתחה משפחה של מערכות מכ"ם טקטיות מבוססות תוכנה ליישומי הגנה בפני רחפנים, למערכות נ"מ לטווח קצר ולמערכות הגנה אקטיבית עבור כלי-רכב ממוגנים ומשוריינים (דוגמת מערכות חץ דורבן של אלביט ומעיל רוח של רפאל). בראדא מציינים כי עד כה מירב ההזמנות עבור משפחת המכ"מים הטקטיים של החברה היו עבור צרכים בטחוניים בוערים, בעיקר בתחום ההגנה מפני רחפנים. כעת, החלה החברה לספק מכ"מים לשתי תוכניות הצטיידות ארוכות טווח שיהוו מנועי צמיחה בשנים הקרובות.

התוכנית הראשונה היא התוכנית של צבא ארצות הברית להגנת כלי-רכב משוריינים לטווח בינוני מפני כטב"מים (IM-SHORAD). מדובר בתוכנית הצטיידות בהיקף של 1.22 מיליארד דולר, שבמסגרתה יספקו לצבא האמריקאי ג'נרל דיינמיקס, רייתאון וליאונרדו DRS נגמ"שי לחימה מסוג סטרייקר המצוידים במערכות הגנה אווירית, הכוללות את המכ"מים הטקטיים של ראדא. להערכת ראדא, במהלך 2021 יתקבלו הזמנות לכ-110 מכ"מים טקטיים עבור תוכנית זו.

מניית ראדא בשנה האחרונה בנסד"ק
מניית ראדא בשנה האחרונה בנסד"ק

שוק פוטנציאלי של 5 מיליארד דולר

התוכנית השנייה היא אספקת מכ"מים למערכת ההגנה האקטיבית "אגרוף ברזל" של אלביט ותעש. עד כה קיבלה ראדא הזמנה ראשונית לכ-200 מכ"מים עבור מערכות "אגרוף ברזל", ובחברה מעריכים כי במהלך 2021 ו-2022 יתקבלו הזמנות בהיקף גדול יותר. להערכת החברה, השוק הפוטנציאלי לפתרונות מכ"ם טקטי בארה"ב מסתכם בכ-2.5 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות.

מתוכם 1.5 מיליארד דולר למערכות הגנה אקטיביות וכ-1 מיליארד דולר למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר. שאר השוק העולמי נאמד גם כן בכ-2.5 מיליארד דולר. כלומר, שוק של כ-5 מיליארד דולר. הצמיחה העסקית משתקפת גם במסחר במניית החברה. מאז תחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-58% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 402 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: מכ"ם טקטי , ראדא