אפל מתכננת לייצר מכונית חשמלית

22 דצמבר, 2020

סוכנות רויטרס מדווחת שככל הנראה מדובר ברכב פרטי אוטונומי המבוסס על טכנולוגיית סוללה מסוג חדש, אשר צפוי להיכנס לייצור בשנת 2024. הפרוייקט מנוהל בסודיות מאז שנת 2014 תחת שם הקוד Project Titan

הידיעה של סוכנות רויטרס שלפיה חברת אפל מפתחת מכונית חשמלית אשר תצא לשוק בשנת 2024, הקפיצה אתמול את מניית אפל בבורסה וגרמה לירידה של 6.5% בשער המניה של חברת טסלה. רויטרס דיווחה שאפל מפתחת מכונית חשמלית אוטונומית אשר תתבסס על טכנולוגיית סוללה עצמית. הנסיונות של אפל להיכנס לתחום הרכב מתבצעים במסגרת Project Titan הסודי, המתבצע באופן לא סדיר מאז שנת 2014. בתחילה אפל חשבה לפתח מכונית משל עצמה, ואז שינתה את דעתה והחליטה להתמקד בתוכנה. בשנת 2019 היא חזרה לרעיון לייצר מכונית משלה עצמה ומינתה כמנהל הפרוייקט את דאג פילד שהגיע מחברת טסלה.

רויטרס מסרה שבניגוד לפרוייקט וויימו של אלפאבית (בבעלות גוגל), אפל מתמקדת ברכב צרכני ולא במונית אוטונומית (רובוטקסי). ליבת הפרוייקט היא טכנולוגיה חדשה לייצור סוללות, שלהערכת אפל תפחית בצורה דרמטית את עלות הסוללות ברכב חשמלי ותאריך את טווח הנסיעה. טכנולוגיית הסוללה של אפל מבוססת על הרעיון של תא חשמלי יחיד (monocell), המנוגד לגישה המקובלת היום בתעשיית הרכב החשמלי, המבוססת על בניית סוללה המורכבת מאלפי יחידות סטנדרטיות.

היתרון של התא היחיד הוא בכך שניתן להגדיל את מרכיב החומר האקטיבי בסוללה מכיוון שאין צורך במארזים הפנימיים של המודולים ובמרכיבי המבנה המחזיקים אותם ומקשרים אותם פיסית וחשמלית. המקור של רויטרס דיווח שאפל שוקלת את השימוש בסוללות ליתיום-ברזל זרחתי (LFP – Lithium Ferrophosphate). הסוללות האלה נחשבות פחות יעילות מסוללות ליתיום-יון סטנדרטיות, אולם הן זולות יותר ובטוחות יותר מכיוון שאינן נוטות להתחמם. יכול להיות שמאחורי ההחלטה עומדת המצאה טכנולוגית, שכן אפל עוסקת כיום בחקירת הכימיה של סוללות LFP.

שיחות גישוש עם במוו

האתר AppleInsider דיווח שלאורך השנים האחרונות היו מספר שינויים בפרוייקט הרכב החשמלי של אפל, אשר קיבל מדי פעם את הכינוי Apple Car. לפי שמועות בתעשייה התקיימו מגעים בין אפל ובין BMW לייצור משותף של מכונית חשמלית על בסיס פלטפורמת i3 של במוו, אולם השיחות בין שתי החברות הופסקו לאחר שהתעוררו חילוקי דעות בשאלה מי מוביל את הפרוייקט ובבעלות מי יהיה המידע. עדיין לא ברור מי ייצר את המכונית של אפל. המקורות של רויטרס מסרו שככל הנראה אפל תתמקד בתכנון בלבד, כאשר הייצור יתבצע על-ידי קבלן משנה.

בעבר פורסמו שמועות שאפל מפעילה מעבדה סודית בברלין המעסיקה כמה מיוצאי תעשיית הרכב הגרמנית. לפי הידיעות האלה, אנשי המעבדה היו בקשר עם חברת Magna האוסטרית בנוגע לאפשרות לייצר מכונית של אפל. קיימות גם ידיעות סותרות על תוכניותיה של אפל ביחס לחבילת החיישנים במכונית שהיא תפתח. אומנם יש לאפל קבוצה המפתחת חיישני LiDAR שהותקנו ב-iPhone 12 Pro וב-iPad Pro, אולם במקביל היא גם קיימה דיונים עם גופים חיצוניים המייצרים את חיישני ההתמצאות האלה.

צי מכוניות אוטונומיות בכבישי קליפורניה

ראוי לציין שאפל פעילה בפיתוח חליפת נהיגה אוטונומית שניתן להרכיב על-גבי מכוניות של יצרנים שונים. בשנת 2017 היא קיבלה אישור לבצע נסיעות מבחן של רכב אוטונומי במדינת קליפורניה. בשנת 2019 היא ביצעה נסיעות מבחן של רכב אוטונומי המבוסס על מכונית לקסוס באמצעות 69 מכוניות שהורכבו עליהן חליפות ניהוג עצמי ו-149 נהגים שקיבלו אישור להשתתף בניסויים של אפל.

השנה היא גם קיבלה אישור לבקשת פטנט שהוגשה ב-2018, הנוגעת לשיטה להטמעת חיישנים בתוך שמשת הרכב הקדמית, הדומה מאוד לאופן שבו הטמיעה את חיישן Face ID בטלפונים החדשים שהיא מייצרת. מספר אנליסטים תהו מה היא התוכנית האמיתית של אפל, מכיוון ששולי הרווח בתעשיית הרכב נמוכים בהרבה משולי הרווח שמהם אפל נהנית כיום.

חברת אפל סירבה להגיב לידיעה של סוכנות רויטרס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אפל , רכב אוטונומי , רכב חשמלי