אינטל ישראל מפסיקה לייצר שבבים בתהליך של 14 ננומטר

24 דצמבר, 2020

תתמקד בייצור שבבי 10 ננומטר בלבד. בעתיד תייצר שבבים מהטרנזיסטורים החדשים מסוג SuperFin שנחשפו בחודש אוגוסט 2020. החברה הודיעה שבשלוש השנים האחרונות היא הכפילה את קיבולת הייצור שלה

בתמונה למעלה: מפעל אינטל בקרית גת

חברת אינטל ישראל מפסיקה לייצר שבבים בתהליך של 14 ננומטר ומתמקדת בייצור שבבים בתהליך של 10 ננומטר בלבד. ביחד עם אינטל ישראל, גם מפעלי הייצור באורגון ובאירלנד יתמקדו בטכנולוגיית 10 ננומטר. ל-Techtime נודע שבעתיד המפעל בקרית גת צפוי לייצר שבבים מטרנזיסטורי SupeFin החדשים שאינטל חשפה באוגוסט 2020. הטרנזיסטורים החדשים מיוצרים בתהליך של 10 ננומטר, אולם להערכת אינטל טכנולוגיית 10nm SuperFin מקבילה לתהליך ייצור של 7 ננומטר במונחי צפיפות וביצועים.

השינוי בתמהיל הייצור נעשה במסגרת פרוייקט ארוך טווח להגדלת קיבולת הייצור של החברה. מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, הודיע שבשלוש השנים האחרונות החברה הכפילה את קיבולת הייצור שלה, ובשנת 2020 לבדה היא הגדילה את כושר הייצור ב-25%. לדבריו, החברה תמשיך להרחיב את כושר הייצור ותבנה מפעלי ייצור נוספים בעולם.

מירוץ המיזעור מעורר תהיות

חברת אינטל סופגת ביקורת קשה בעולם לאור העובדה שהיא לא מייצרת שבבים בגיאומטריה של 7 ננומטר, בשעה שהמתחרות שלה (סמסונג ו-TSMC) נמצאות בטכנולוגיה הזאת בייצור סדרתי, וכבר לומדות כיצד לעבור הלאה ל-5 ננומטר. כאשר היא חשפה את טרנזיסטורי SupeFin, מסרה אינטל שהדיון ברוחב הצומת מפסיק להיות חשוב מכיוון שיש פרמטרים יותר חשובים המשפיעים על ביצועי השבב. יחד עם זאת, הדבר נתפש כפיגור טכנולוגי של החברה. עדיין מוקדם להעריך כיצד אינטל תתמודד עם הבעיה הזאת – האם היא תיכנס ל-7 ננומטר באיחור – או שתעבור ישירות ל-5 ננומטר או ל-3 ננומטר – כדי לחזור ולהוביל את השוק.

למידע נוסף: SuperFin, הטרנזיסטור החדש של אינטל 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אינטל