תוכנית החדשנות הטייוואנית מגייסת חברות ישראליות למחזור השני

29 דצמבר, 2020

תוכנית החדשנות IP² LaunchPad מקדמת שיתופי פעולה בין חברות סטארט-אפ ישראליות לבין חברות וגורמים באקוסיסטם בטייוואן. מנהל התכנית: "טייוואן היא מקום אידיאלי למציאת שותף אסטרטגי לכל השוק האסייאתי"

[בתמונה: מתוך אירוע גאלה של התכנית שהתקיים בחודש נובמבר בטייוואן]

בימים אלו נפתחת ההרשמה למחזור השני של תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad בישראל, המעודדת שיתופי פעולה בין חברות סטארט-אפ ישראליות לבין האקוסיסטם הטייוואני, כדוגמת חברות מובילות מתעשיית הייצור, מערכת הבריאות המקומית, ארגוני מחקר ופיתוח וכן עם משקיעים. התוכנית  מתמקדת בתחומי בריאות דיגיטלית, אנרגיה מתחדשת, ביג דאטה, AI , IoT ,5G וסייבר, הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני ועם מכירות התחלתיות. לתכנית בשנה הקרובה ייבחרו 10-12 חברות.

בין השותפים בתוכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק וסיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic וכן משקיעים כמו China Development Financial, FORMED ועוד. התוכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן.

שער לשוק האסייאתי

בישראל התוכנית מנוהלת על-ידי רני שפרון, מנכ"ל חברת Healthier Globe, המלווה חברות סטארט-אפ וארגונים בפיתוח שווקים גלובליים. בשיחה עם Techtime הסביר רני כי טייוואן יכולה להיות קרש קפיצה אידיאלי ליתר השווקים במזרח-אסיה. "התוכנית שלנו מהווה פלטפורמה שפותחת בפני החברות הישראליות את כל האקוסיסטם הטייוואני. זו מדינה נוחה בשביל חברת סטארט-אפ לבצע פיילוט, למצוא שותף אסטרטגי ולהתרחב לכל השוק האסייאתי."

במחזור הקודם השתתפו בתוכנית כ-25 חברות ישראליות, ושיפרון מגלה כי ההשתתפות בתוכנית הולידה שיתופי פעולה מסחריים, הסכמי הפצה, פיילוטים עם חברות מקומיות וגיוס משקיעים. "במועצת המנהלים של התכנית יש מנכ"לים ויו"רים של חברות הטכנולוגיה הגדולות בטייוואן כמו אדוונטק, פוקסקון, אייסר ועוד, והמעורבות הזו פותחת בפנינו את הרשת העסקית שלהן. גם הממשלה המקומית מממנת את התכנית ומעניקה לחברות הישראליות הטבות להקמת מרכזי פעילות במדינה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: IP² LaunchPad , טייוואן , רני שפרון