טאואר מייצרת שבבי סיליקון פוטוניקס עבור Alpine האמריקאית

29 דצמבר, 2020

החלה בייצור המוני של השבב nCP4 של אלפיין, אשר מיועד להעברת נתונים בקצב של עד 400Gbps. שוק הסיליקון פוטוניקס צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-45% ולהגיע להיקף של כ-3.9 מיליארד דולר בשנת 2025

חברת טאואר ממגדל העמק (Tower Semiconductor) דיווחה שהיא מייצרת שבבי תקשורת אופטיים בטכנולוגיית סיליקון פוטוניקס (SiPho) עבור מרכזי נתונים. השבבים מיועדים לשימוש במשדרים/מקלטים האופטיים של חברת Alpine Optoelectronics מקליפורניה. התהליך שפותח בטאואר משלים את טכנולוגיית SiGe BiCMOS האופטית שלה, ומאפשר לבצע צימוד ישיר בין הסיב האופטי לבין הסיליקון. הדבר מאפשר לייצר מגוון רחב של מוליכי גלים, גלאים ומאפננים.

טאואר מייצרת את שבב nCP4 של אלפיין אשר מיועד להעברת נתונים בקצב של עד 400Gbps. הרכיב פועל במתכונת של PAM-4: מדובר בתקשורת חצי אנלוגית שבה יש ארבע דרגות מתח ולא שתיים כמו בתקשורת דיגיטלית סטנדרטית. הדבר מייצר צורך בהתגברות על רגישות לרעשים, אולם מכפיל את רוחב הפס של ערוץ התקשורת. הרכיב מקבל ארבעה ערוצי מידע אלקטרוניים בקצב של 56Gbaud כל אחד, וממיר אותם לארבעה מוצאים אופטיים המייצרים ביחד יכולת העברת נתונים בקצב של 400Gbps במיפרט DR4 – כלומר תמיכה בכבלי תקשורת באורך של עד 500 מטר.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל לפני כשנתיים, לאחר שטאואר השלימה את פיתוח טכנולוגיית PH18 לייצור רכיבי סיליקון פוטוניקס. מנכ"ל אלפיין, ד"ר טוקינג וונג, אמר שהעבודה המשותפת איפשרה לחברה לפתח שבב שניתן לבדוק אותו כבר בשלב הווייפר (פרוסת הסיליקון), ושהבחירה של טאואר בטכניקת אילוח מיוחדת, הביאה לכך שאלפיין קיבלה גמישות רבה מאוד בעיצוב נקודת הצימוד בין הסיב האופטי לבין השבב (Edge Coupler).

להערכת חברת המחקר LightSounting, שוק המשדרים/מקלטים האופטיים המבוססים על טכנולוגיית סיליקון פוטוניקס צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-45% ולהגיע להיקף של כ-3.9 מיליארד דולר בשנת 2025. ד"ר מרקו רקאנלי, מנהל חטיבת Analog IC בחברת טאואר סמיקונדקטור, אמר שהוא צופה צמיחה בעסקי טאואר בתחום הזה, "עם הפריסה הנרחבת של פלטפורמות תקשורת חדשות העובדות במהירויות של 400Gbps ו-800Gbps".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: טאואר סמיקונדקטור