נקסטיר משקיעה בטאקטייל מוביליטי

8 ינואר, 2021

נקסטיר מפתחת מערכות היגוי ומערכות ADAS. הסבב מעלה את גיוסיה של טאקטייל ל-20 מיליון דולר

[בתמונה: מערכת היגוי מתוצרת נקסטיר]

יצרנית החלקים והמערכות לרכב נקסטיר (Nexsteer), שנמצאת בבעלות חברת האחזקות הסינית Pacific Century Motors, הצטרפה כמשקיעה לסבב הגיוס האחרון של חברת טאקטייל מוביליטי (Tactile Mobility) החיפאית. מדובר למעשה בהרחבה של סבב גיוס שהובל על ידי פורשה באוקטובר 2019. ביחד עם נקסטיר השתתפה בהשקעה הנוכחית גם קרן ההון-סיכון האמריקאית The Group Ventures. ההשקעה  מעלה את סך גיוסיה של טאקטייל מאז הקמתה ל-20 מיליון דולר. מטאקטייל נמסר כי ההון יאפשר לה להרחיב את המערך התפעולי שלה ולתמוך בצמיחתה של החברה בשוקי הרכב של אירופה, אסיה וארצות הברית.

נקסטיר, שמטה פעילותה במישיגן, ארצות הברית, מפתחת ומייצרת מערכות היגוי כוח חשמליות והידראוליות ומערכות עזר בטיחותיות. בעבר היתה נקסטיר חטיבת מערכות בתוך ג'נרל מוטורס, ועברה לאחר מכן ליצרנית המערכות דלפי (Delphi) שהתפצלה מתוך ג'נרל מוטורס. ב-2010 נרכשה נקסטיר על ידי Pacific Century Motors. לנקסטיר יש 28 מפעלי ייצור, 3 מרכזים טכניים ומרכז תוכנה אחד, והיא מעסיקה כ-13 אלף עובדים. הכנסותיה נאמדות בכמה מיליארדי דולרים בשנה. יש לה כ-60 לקוחות בתעשיית הרכב, ובכלל זה טויוטה, ב.מ.וו, פיאט-קרייזלר ועוד.

האזינו לשיחה עם אחד ממייסדי טאקטייל מוביליטי, בועז מזרחי, מתוך תוכנית מס' 25 בפודקאסט שלנו, שעלתה באוקטובר 2020:

התוכנה של טאקטייל נכנסת לכלי-הרכב של ב.מ.וו

טאקטייל פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לרכב לקבל מידע "תחושתי" על מצב הדרך ואחיזת הרכב על הכביש, על-בסיס איסוף מידע בזמן-אמת מהחיישנים הלא-ויזואליים הקיימים כבר ברכב, דוגמת יחידות הבקרה השולטות על המערכות השונות בשלדת הרכב (chassis) ובמערכת העברת הכוח (powertrain), כמו הבלמים, הצמיגים, דוושת הגז, המנוע, הדיפרנציאל ועוד. האלגוריתמים של החברה מעבדים את כל האותות במערכת מידול ייחודית שפיתחה, ומנפיקים תובנות על מצב הכביש ומצב הרכב.

בחודש ספטמבר 2020 הכריזה טאקטייל על הסכם מסחרי עם ענקית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, אשר תטמיע את תוכנת החישה של טאקטייל בכל דגמי הרכב שהיא תייצר החל מאמצע שנת 2021. הפלטפורמה מורכבת משני מרכיבי תוכנה: מודול Surface DNA המנטר את מצב הכביש, ומודולVehicle DNA  המנטר את מצב הרכב. ביחד הם מספקים תמונה תחושתית מדויקת. 

במקביל לעיבוד ברכב עצמו, התובנות שמייצרת התוכנה מועברות לענן כדי לתמוך ביישומי דרך ובטיחות נוספים בשימוש עיריות, חברות ביטוח ויצרניות צמיגים. המידע בענן מאפשר, למשל, לבנות מפה עדכנית של מצב הכבישים בכל מקום שבו נוסעים כלי-רכב המצוידים במערכת, או לפתח יישומים שיספקו תמונת מצב של תנאי הדרך ב"קילומטר הבא" ובכך לתכנן את הנסיעה טוב יותר. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות