ישי נווה מונה ל-CTO של וויביט ננו

12 ינואר, 2021

נווה עבד יותר מ-25 שנה בטאואר והקים את חברת אדסטו. הוא יהיה אחראי על העברת טכנולוגיית ה-ReRAM למפעל ייצור. בחצי השנה האחרונה זינקה מניית החברה ב-1,000%

וויביט ננו (Weebit Nano) מצרפת לשורותיה ווטרן נוסף מתעשיית הסמיקונדקטור. החברה הודיעה היום על מינויו של ישי נווה לתפקיד הטכנולוג הראשי (CTO) של החברה. נווה יהיה אחראי על התאמת טכנולוגיית הליבה של החברה לשוקי היעד ועל העברת הטכנולוגיה למפעל ייצור (fab) לקראת תחילת הייצור ההמוני של זיכרון ה-ReRAM שפיתחה החברה בשנים האחרונות נווה מצטרף לערן ברימן, שמונה באחרונה לסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי, ולאילן סבר, שמונה לסמנכ"ל המו"פ.

כמו יתר חברי ההנהלה והדירקטוריון של וויביט ננו, נווה הוא בעל ותק של כ-30 שנה בתעשיית הסמיקונדקטור הישראלית והעולמית, ובתחום הזיכרון הבלתי נדיף בפרט. מ-1990 ועד 2007 עבד נווה בטאואר (Tower) ומילא שורה של תפקידים בכירים. ב-2007 היה שותף להקמת חברת אדסטו (Adesto) מסאניוויל, קליפורניה, אשר מפתחת רכיבי זיכרון בלתי נדיף בטכנולוגיית Conductive Bridging Random Access Memory.

בחודש אוקטובר הכריזה וויביט ננו שהשלימה בהצלחה את תהליך הייצוב של זיכרון ה-ReRAM שפיתחה. משמעות הדבר שניתן להעביר את הטכנולוגיה לקו הייצור (fab) לצורך ייצור סדרתי. החברה מצויה בימים אלה במגעים מתקדמים עם קבלן ייצור (foundry). וויביט ננו נסחרת בבורסה האוסטרלית (ASX), ומאז חודש יוני זינקה ערכה של המניה בכ-1,000%, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 344 מיליון דולר אוסטרלי.

שיתוף פעולה עם יצרניות שבבים סיניות

ישי נווה

חברת וויביט ננו פיתחה זיכרון מסוג חדש בשם ReRAM – Resistive Random Access Memoryהמתבסס על שימוש בחומרים המשנים את התנגדותם החשמלית בתגובה למתח חשמלי, ועל-ידי כך "זוכרים" את רמת המתח גם לאחר ניתוקם ממקור הכוח. מדובר בזיכרון בלתי-נדיף דוגמת זיכרון פלאש, אשר פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך כמו זיכרון DRAM. להערכת החברה, המוצר שלה חסכוני פי 1,000 ומהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש, ומיועד בעיקר ליישומי IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

הפיתוח מתבצע במכון המחקר הצרפתי Leti, כאשר ההנהלה יושבת בישראל. וויביט ננו ו-Leti הגישו באחרונה מספר בקשות לרישום פטנטים והחברה מנהלת מגעים עם קבלניות ייצור (foundry) להקמת קו ייצור. וויביט ננו הכריזה בשנה האחרונה על חתימה של מזכר הבנות עם שתי חברות השבבים הסיניות XTX ו-SiEn, במטרה לבחון את שילוב הזיכרון שלה במוצרי שתי החברות.

למרות היותה חברת סטארט-אפ קטנה, הדירקטוריון של וויביט ננו מונה גלריה של דמויות בכירות מתעשיית השבבים המקומית והעולמית. בין היתר מכהנים בו אטיק ראזה, שכיהן בשנים 1996-1999 כנשיא ומנהל התפעול (COO) של AMDדדי פרלמוטר לשעבר סגן נשיא באינטל העולמית, וד"ר יואב ניסן-כהן, ממייסדי טאואר סמיקונדקטור. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות