פוקוס תתקין משדרי GPS בתחנות רכבת ישראל עבור אפליקציית תשלומים חדשה

19 ינואר, 2021

טלקום הינה אינטגרטורית בתחום פתרונות הסנכרון. במסגרת הפרויקט, יותקנו גם פתרונות אבטחת GPS של אינפינידום. היקף החוזה כ-1.3 מיליון שקל

חברת פוקוס טלקום מקיסריה זכתה לאחרונה במכרז שפרסמה רכבת ישראל להפצת אותות GPS ב- 35 תחנות של רכבת ישראל בהן ישנם קשיים בקליטת GPS. השווי הכולל של המכרז נאמד בכ-1.3 מיליון שקל.

רכבת ישראל עומדת להתחיל בקרוב בניסוי לשימוש באפליקציית תשלומים אשר תדע לזהות על סמך נתוני המיקום של הסמרטפון של הנוסע את תחנת המוצא שבא עלה לרכבת ואת תחנת היעד שבה ירד מהרכבת, ולחייב אותו בהתאם. מערכת זאת תהיה מבוססת על נתוני מיקום (GPS) ולכן נדרשת קליטת GPS בכל תחנות הרכבת בישראל.

בנוסף, מאחר שמשדרי GPS חשופים לניסיונות של חסימה (jamming) או שיבוש (spoofing), פוקוס תטמיע במסגרת הפרויקט בכל אחד מהמשדרים את פתרון ההגנה של חברת אינפינידום (Infinidome). אינפינידום, שצמחה מתוך פוקוס טלקום ופועלת ממשרדיה, פיתחה רכיב הגנה המתחבר לכל GPS ומאפשר לזהות מתקפות שיבוש וחסימה ולהמשיך ולשדר אותות מיקום למרכז הבקרה גם תחת מתקפה.

פוקוס טלקום, שהוקמה ב-1995, עוסקת בפיתוח ובאספקת פתרונות סנכרון המתבססים על GPS ושעונים אטומיים. פתרונות אלה מיועדים למגוון של מערכות צבאיות ואזרחיות בתחומי הטלקום, תשתיות קריטיות, מרכזי נתונים, טלמטריה, מכוני מחקר ועוד. בין לקוחותיה של החברה ניתן למנות את רפאל, התעשייה האווירית, אלביט, סרגון, בזק, סלקום, פרטנר, מקורות ועוד. פוקוס היא הנציגה הבלעדית של חברת מיקרוצ'יפ (Microchip), הנחשבת למובילה עולמית בתחום פתרונות הסנכרון.
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת אלחוטית