Polytex חשפה פתרון אוטומטי לניהול ביגוד היגייני של צוותי רפואה

25 ינואר, 2021

החברה מדווחת כי משבר הקורונה הזניק את הביקוש למכונה וכי בתי החולים הגדולים בארץ אימצו את הפתרון. המערכת משמשת גם בתי מלון, חדרי כושר, מפעלים תעשייתיים וחדרים נקיים וסביבות אחרות שמעסיקות עובדים במדים.

חברת Polytex מקיסריה חושפת מערכת מידע דיגיטלית משולבת חומרה ייעודית שמנהלת ומייעלת את תהליך קבלת ומסירת מדים רפואיים ומספקת הגנה היגיינית בסביבה הרפואית. נוסף לבתי החולים, המערכת משמשת בתי מלון, חדרי כושר, מפעלים תעשייתיים וחדרים נקיים וסביבות אחרות שמעסיקות עובדים במדים.

המערכת של פוליטקס מורכבת מחומרה ייעודית בתצורת מכונה רובוטית לחלוקת מדים ומכונה להחזרת מדים מלוכלכים, המשולבת עם מערכת מידע מבוססת ענן המנטרת ומעבדת את נתוני המדים בתהליך האיסוף, ההחזרה והכביסה ומציגה אותם בפני מנהלים ומשתמשים באפליקציית ענן בדסקטופ ובמכשירים ניידים. תהליך קבלת המדים הנקיים ומסירת המדים המשומשים לכביסה מתבצע ללא מגע יד אדם. ניתן לפזר עמדות חלוקה והחזרה של מדים ברחבי המתקנים הרפואיים באופן שמוריד את הסיכון הבריאותי הכרוך בהתקהלות בעמדה מרכזית לחלוקת מדים.

מדי חודש מטפלות המערכות של פוליטקס באוטומציית ניהול מדים של כ-30 מיליון פריטי מדים עבור כ-500,000 עובדים ברחבי העולם. לדברי החברה, כל בתי החולים הגדולים בישראל אימצו את המערכת ואף הרחיבו את השימוש בה במהלך 2020, שנת הקורונה. לדוגמה, בית חולים שיבא שהזמין בשלב הראשון 2 מערכות, מפעיל כיום 20 מערכות של פוליטקס בכל רחבי המוסד.

המכונה של פוליטקס

עמדות חלוקה ואיסוף של המדים ממוקמות במקומות מרכזיים ונוחים לגישה בבית החולים. אנשי הצוות לוקחים בתחילת העבודה מדים נקיים מעמדת החלוקה ובתום המשמרת מחזירים את הבגדים שבהם נעשה שימוש בעמדת ההחזרה, שהינה אטומה. העובדים מקבלים מדים מקופלים, נקיים והיגייניים באמצעות הזדהות דיגיטלית (כרטיס אישי של הרופא/ה, האח/ות, הסניטר וכו'). האפליקציה מציגה בפני המנהלים נתונים בזמן אמת על הקצאת מדים, צריכה, מלאי ועוד, וכן מספקת להם תובנות וכלים לקבלת החלטות בחתכים שונים כמו: רמת הפרט, מחלקה, כלל בית החולים, סוגי מדים ועוד.

חברת פוליטקס הוקמה לפני כ-15 שנה על ידי משפחת פולינר, שמוליק, ורדה ותומר. בשנת 2019 השקיעה קרן פורטיסימו בחברה והפכה לבעלת השליטה. תומר פולינר המייסד כיהן כמנכ"ל עד ההשקעה של פורטיסימו וכיום מוביל בחברה את התחום הטכנולוגי והפיתוח העסקי. לדברי החברה, יותר מ-3,000 יחידות של המערכת מותקנות כיום בבתי חולים, בתי מלון ומפעלים ב-20 מדינות מחוץ לישראל לרבות ארצות הברית, ספרד, גרמניה, וצרפת וכן במזרח הרחוק.

יריב מצליח, מנכ"ל פוליטקס, סיפר כי מאז פרוץ הקורונה החברה רשמה צמיחה של עשרות אחוזים בפעילות העסקית בבתי חולים. "הרחבנו את פריסת המערכות שמותקנות כיום בכל בתי החולים הגדולים בישראל, וקיבלנו הזמנות למאות מערכות מבתי חולים ברחבי העולם, הן מלקוחות קיימים שפתחו מחלקות קורונה והן מלקוחות חדשים שנדרשים להתמודד לפתע עם אתגר היגייני גדול ומשמעותי יותר מאשר בעבר. המדים של הצוותים הרפואיים הפכו לגורם סיכון בריאותי שכן בתי החולים רוויים כיום בחיידקים ובווירוסים שהמדים עלולים להאיץ את הפצתם. המערכת שפיתחנו מאפשרת לצוותים הרפואיים להחליף מדים בקצב מהיר יותר – מספר רב של פעמים ביום – ומסירת מדים משומשים וקבלת מדים חדשים נקיים מאיומים בריאותיים. למעשה יצרנו סטנדרט חדש של היגיינה בסביבות רפואיות והוא מעורר עניין רב בקרב מוסדות רפואיים ברחבי העולם שטרם נחשפו לפתרון".

פחות מדים לכל עובד

לדברי מצליח, "בקרוב נחתום על הסכמים עם מספר בתי חולים גדולים בטריטוריות שבהן טרם הוטמעו מערכותינו וכן עם לקוחות קיימים שמבקשים מערכות נוספות. המערכת תשרת היטב את הלקוחות גם לאחר שהקורונה תחלוף מן העולם ותהפוך להיסטוריה. יתירה מכך, אנו צופים ביקושים גדולים נוספים מבתי מלון ומפעלים אחרי שהקורונה תחלוף וענפי התיירות והתעשייה יחזרו למתכונת עבודה מלאה".

בפוליטקס מסבירים כי מלבד השדרוג ההיגייני, המערכת הוכיחה את עצמה בשורה של התקנות ברחבי העולם כמייעלת שורה של מדדים תפעוליים הכרוכים בניהול מדי עבודה של ארגונים גדולים. המעבר ממתן מדים אישיים לניהול מדים מקופלים לפי מידה מאפשר לצמצם את מספר המדים המוקצים לכל איש ואישה בצוות הרפואי בשיעור של 60% (מ-6 מדים ל-2.5 מדים לעובד בממוצע). צמצום מספר המדים לעובד מוזיל בשיעור משמעותי את עלויות הרכש ואת שטחי הנדל"ן הנדרשים לאחסון המדים ומייעל את שעות העבודה של הצוות המטפל במדים. יתירה מכך, תופעת איבוד המדים שהגיעה להיקף רחב בעבר נעלמה כמעט לחלוטין עם התקנת המערכת החדשה שמסוגלת לנטר את הסטטוס של כל חולצה וכל זוג מכנסיים. ולבסוף, הצוותים הרפואיים, לרבות הרופאים הבכירים, אינם מבזבזים יותר זמן שנדרש בעבר למסירת המדים המלוכלכים וקבלת נקיים במרתף מרוחק בבית החולים ולעמידה בתורים לקבלת השירות, דבר שמשפר את שביעות הרצון שלהם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות