שוק הזכרונות חוזר לדחוף את תעשיית השבבים

1 פברואר, 2021

מנועי הצמיחה של תעשיית הרכיבים האקטיביים ב-2021 הם רכיבי זיכרון, רכיבים אנלוגיים ודיגיטליים לתעשיית הרכב ומעבדים משובצים חזקים מבעבר. המכירות צפויות לצמוח בשיעור של 12% בהשוואה לשנת 2020

לאחר צניחת מחירים אגרסיבית שהביאה בשנה שעברה להתכווצות המכירות בשוק רכיבי הזיכרון, בשנת 2021 הם חוזרים אל מקומם הוותיק בשנים האחרונות כמנוע צמיחה מרכזי של השוק. להערכת חברת המחקר IC Insights, שוק רכיבי הזיכרון הנדיפים מסוג DRAM צפוי לצמוח בשיעור של כ-18% ושוק רכיבי הזיכרון הבלתי נדיפים מסוג NAND Flash צפוי לצמוח בשיעור של 17% ב-2021. שוק הזיכרונות הוא תנודתי מאוד, ובשנים 2017 ו-2018 הוא דחף את המכירות בשוק השבבים העולמי. מתוכו, שוק ה-DRAM הוא התנודתי ביותר: בשנת 2019 הוא התמוטט בכ-37% (בהיקף מכירות) בעקבות ירידת מחירים וייצור עודף ב-2018.

חברת המחקר זיהתה 10 קטגוריות צמיחה מרכזיות בשוק השבבים, כאשר חמש הקטגוריות הבולטות הן רכיבי DRAM, רכיבי פלאש, רכיבים אנלוגיים לשוק הרכב, רכיבים דיגיטליים לשוק הרכב ומיקרו-מעבדים למערכות מחשב משובצות (Embedded). תעשיית הרכב הפכה לתעשייה רעבתנית מנקודת המבט של יצרני השבבים. השילוב של מערכות מידע ובידור חדשות, מערכות מקושרות, ריבוי חיישנים, מערכות עזר לנהג ומגמת החישמול, הפכו את הרכב המודרני למעין מנשא שבבים גדול: למעשה, עלות השבבים בכל רכב חדש שייצא לשוק ב-2021 – תהיה 550 דולר ומעלה.

גם שוק המערכות המשובצות מתפתח באופן מפתיע: הוא קיבל חיזוק עוצמתי במהלך 2020 כאשר ענקיות דוגמת סמסונג, קואלקום ומדיהטק התמודדו עם ירידה חדה ברכש סמארטפונים וכתוצאה מכך היפנו את תשומת ליבן אל שוק המערכות המשובצות שבו הן גילו יישומים חדשים ומתפתחים כמו הרצת יישומי אבטחה, וידאו, גרפיקה ובינה מלאכותית, בשווקים שרק נוצרו כמו נהיגה אוטונומית, יישומי IoT, רחפנים אוטונומיים וכדומה. זהו תחום צומח שבמקרים רבים חופף לשוק המיקרו-בקרים המסורתי, שהיום מצוייד במעבדי 32 סיביות שמחירם בשוק אינו יקר ממעבדי 8 ו-16 סיביות הישנים.

כל המגמות האלו ביחד (ראו טבלה) יביאו להערכת חברת המחקר להמשך מגמת הצמיחה של שוק השבבים העולמי. החברה צופה צמיחה של 12% בהיקף המכירות של רכיבי IC (כל הרכיבים האקטיביים מלבד מעבדי מחשבים) בשנת 2021, להיקף של כ-441.5 מיליארד דולר. ראוי לציין שלהערכת ארגון SIA, בשנת 2020 צמח שוק השבבים כולו בכ-6.5% והסתכם בכ-439 מיליארד דולר. מכיוון ששוק המערכות האלקטרוניות העולמי צפוי לצמוח בשיעור של 8% בלבד (להיקף של כ-1.78 טריליון דולר) – המשמעות היא שמרכיב הסיליקון בכלל התוצר האלקטרוני ממשיך להיות בעלייה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס