עוד רכישה לסטראטסיס: RPS הבריטית

22 פברואר, 2021

RPS מתמחה במדפסות לייצור תעשייתי, והרכישה משתלבת עם האסטרטגיה של סטרטסיס להתמקד בשוק זה. בדצמבר ביצעה רכישה של חברה נוספת בתחום

[מקור תמונה: אתר RPS]

לאחר שבחודש דצמבר רכשה את חברת Origin ב-100 מיליון דולר, יצרנית מדפסות התלת-מימד מרחובות סטרטסיס (Stratasys) ביצעה רכישה נוספת של יצרנית המדפסות התעשייתיות הבריטית RP Support. סטרטסיס לא חשפה את סכום העסקה, אך בחברה מעריכים כי הרכישה תיתרגם לגידול צנוע בהכנסות החברה כבר ב-2021.

הרכישה של RPS משתלבת עם האסטרטגיה שמתווה המנכ"ל יואב זייף למיקוד החברה בשוק הייצור התעשייתי. RPS מתמחה במדפסות בטכנולוגיית SLA (סטריאוליתוגרפיה). בשיטה זו, שביסודה היא הוותיקה בתחום, ממצקים נוזל או תמיסה פוטו-פולימריים באמצעות קרן לייזר שמתווה את צורת האובייקט שתוכנן במחשב. החברה הבריטית, שנוסדה לפני כעשור, פיתחה קו מדפסות תעשייתיות בשם Neo, שעושות שימוש במגוון רחב של תמיסות ונוזלים שמקנים שליטה רחבה בתכונות החומר. החומרים הללו מפותחים עבור RPS על ידי שתי חברות אחרות שהיא משתפת עימן פעולה, DSM Somos ו-Materlise.

המדפסות מסוגלות לייצר חלקים גדולים יחסית בגודל של 800 על 800 על 600 מילימטר. המדפסות גם מותאמות לעולם התעשייה החכמה ומצוידות במצלמה, קישוריות, תוכנת דיאגנוסטיקה ומסוגלות לדווח באופן אוטומטי דרך המייל על התקדמות העבודה. בסטרטסיס מתכוונים להטמיע במדפסות הבאות של RPS את פלטפורמת התכנון של החברה, GrabCad. 

סטרטסיס משנה את המיקוד העיסקי: יותר תעשייה פחות אבות טיפוס

הרכישה של RPS, שכאמור מצטרפת לרכישת חברת Origin בדצמבר, היא תוצאה של אסטרטגיה חדשה שהחברה הגדירה באוגוסט 2020 להעביר את הדגש מטכנולוגיות מוכוונות אבות טיפוס (Prototyping), לטכנולוגיות מוכוונות ייצור (Production). באחת משיחות הוועידה האחרונות הסביר מנכ"ל החברה את הכיוון החדש: "ההזדמנות הגדולה ביותר עבורנו בשוק מדפסות התלת-מימד מצויה בפולימרים, כאשר התחום הצומח ביותר הוא תחום הייצור".

בנובמבר האסטרטגיה הזאת קיבלה חיזוק, כאשר חברת פולקסווגן רכשה שתי מדפסות חדשות של סטרטסיס עבור סדנת Volkswagen Pre-Series-Center הפועלת בעיר צוויקאו, גרמניה. הסדנה אחראית על ייצור כל הדגמים של החברה לצורך בדיקה והערכה לפני העברתם לייצור המוני. היא רכשה את מדפסות J850 3D Printer, הנחשבות למדפסות התלת-מימד התעשייתיות היחידות המסוגלות להדפיס חלק מכני בכמה חומרים שונים ובכמה צבעים שונים, במהלך הרצת הדפסה אחת.

סטרטסיס נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר, לאחר שמחיר המנייה זינק בחודשים האחרונים יותר מפי שלושה, ביחד עם כל מגזר התלת-מימד. ברבעון השלישי דיווחה סטרטסיס על ירידה של 18.8% במכירות בהשוואה ל-2019, כתוצאה ממשבר הקורונה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: RP Support , סטרטסיס