SatixFy תונפק בבורסת ת"א לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל

28 פברואר, 2021

החברה, המפתחת שבבים לתקשורת לוויינית, תגייס בהנפקה כ-325 מיליון שקל. הכנסותיה ב-2019: 30 מיליון דולר. סטיקספיי צפויה לחתום על הסכם עם מפעילת לווייני LEO בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

חברת SatixFy של יואל גת, שייסד גילת תקשורת לוויינית, נכנסת לבורסה בתל-אביב. החברה מפארק המדע ברחובות, המפתחת שבבים למערכות תקשורת לוויינית, תגייס בהנפקה הראשונית כ-325 מיליון שקל לפי שווי חברה צפוי של כ-1.4 מיליארד שקל. החברה ציינה כי כספי הגיוס ישמשו בעיקר למימון המשך המו"פ והעמקת החדירה לשוק היעד המרכזי של החברה בארצות הברית.

לפי התשקיף שהגישה לבורסה, הכנסותיה של סטיקספיי ב-2019 צמחו ב-50% לכ-30 מיליון דולר וצבר הזמנותיה הנוכחי עומד על כ-17.5 מיליון דולר. בשנת 2020, בהשפעת מגפת הקורונה, ההכנסות במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-5.5 מיליון דולר וצפויות להיות בהיקף דומה גם במחצית השנייה של השנה. עם זאת, סטקיספיי צופה המשך צמיחה על רקע השימוש הגובר בלוויינים נמוכי-מסלול (LEO) והתפתחות תחומים כמו IoT, קישוריות במטוסים אזרחיים (IFC), תקשורת לוויינית תוך כדי תנועה, תקשורת בין מכונות ועוד.

בנוסף, סטיקספיי חשפה היום כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם אחד המפעילים של מערכות לווייני LEO למכירת מסופי תקשורת למגזר הקרקעי. להערכת החברה, ההסכם צפוי להיחתם במהלך החציון הראשון של 2021 והיקפו נאמד בכ-30 מיליון דולר.

שיתוף פעולה עם אירבאס

החברה נוסדה ב-2012 על ידי היזם הסדרתי יואל גת, שהקים וניהל בעבר את חברת גילת, שמתמחה בפיתוח מערכות תקשורת לוויינית. מיום הקמתה גייסה החברה כ-40 מיליון דולר וקיבלה עד כה מעל 60 מיליון דולר מענקים מסוכנות החלל האירופאית. בין לקוחותיה של סטיקספיי, חברת Airbus, המשתתפת במימון הפיתוח של אחד השבבים המתקדמים של החברה שנועד למתעד תקשורת לווייני. לסטיקספיי הסכם שותפות עם STE העולמית בתחום התעופה המסחרית.

סטיקספיי מפתחת שבבי תקשורת מבוססי סיליקון, המקשרים בין מכשירים שונים על הקרקע לבין הלוויין, ומפחיתים בצורה משמעותית את העלות, הגודל, המשקל וצריכת החשמל של מסופי המשתמש כמו גם את עלויות זמן האוויר של הלוויינים. השבבים של החברה עושים שימוש בתדרים מתחום ה-Ka, כלומר 30GHz בערוץ עולה (uplink) ו-20GHz בערוץ היורד (downlink). השימוש בתדרים אלה אפשר תקשורת לוויינית רחבת פס עם קצב וקיבולת העברת נתונים גבוהים יותר בהשוואה ללוויינים רגילים.

מהפכת הלוויינות הנמוכה

על רקע שיגורם הצפוי של אלפי לווייני LEO בשנים הקרובות, נוצר צורך דחוף באנטנות סורקות אלקטרונית, כך שניתן יהיה להבטיח תקשורת רציפה ובאיכות גבוהה במעבר מלוויין אחד לאחר. במסגרת פרויקט שאופיין בחברה, בניהול ובמימון רשות החלל האירופאית, סטיקספיי  פיתחה אנטנה סורקת אלקטרונית ייחודית שתספק מענה לניהול מספר רב של אלומות שידור וקליטה בכל גודל. סטיקספיי מפתחת פתרון מסוג זה עבור חברת OneWeb, המקימה רשת תקשורת לווייני  LEO גלובאלית שתספק שירותי קישוריות לממשלות, עסקים וקהילות בכל העולם. פיתוחים אלו נועדו עבור הדור הבא של מתעדי התקשרות וציוד משתמשי הקצה.

מעבר התעופה האזרחית לשימוש במשאבי לווייני ה- LEO החדשים יעניק יתרון למעבר לשימוש באנטנות סורקות אלקטרונית. שימוש באנטנות מכניות המקובל כיום, הוא כמעט בלתי אפשרי ברשת שמופעלת על לוויני LEO. האנטנות הסורקות אלקטרונית המפותחות על ידי סטיקספיי מאפשרות שימוש בו זמנית בלווייני LEO ולוויינים רגילים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות