רפאל ואפולו פאוור במו"מ להקמת חברה משותפת

15 מרץ, 2021

אפולו פאוור מפתחת יריעות סולאריות גמישות, ושתי החברות יפתחו סדרת מוצרים ביטחוניים שישלבו את הטכנולוגיה

חברת אפולו פאוור (Apollo Power) וחברת רפאל החלו במשא ומתן להקמת חברת משותפת שתתמקד בפיתוח סדרת מוצרים ביטחוניים המשלבים את היריעות הסולאריות הגמישות שפיתחה אפולו פאוור. ההודעה מגיעה לאחר בדיקת היתכנות שביצעה אפולו פאוור לבקשת רפאל ואשר הוכיחה את הפוטנציאל בשימוש בטכנולוגיה שלה לתחום הצבאי. בעקבות ההודעה, מניית אפולו פאוור מזנקת בכ-10% בבורסת תל אביב.

חברת אפולו פאוור, אשר הוקמה בשנת 2014, מפתחת יריעות סולאריות גמישות ליישומים בתחומי הסולאר הצף, הרכב ויישומים מנותקי-רשת (off-grid). הודות לאלסטיות שלהן והמשקל הנמוך, ניתן לפרוס אותן בקלות גם על-גבי משטחים בלתי שטוחים, ועל-ידי לנצל מבנים ושטחים שלא ניתן להציב בהם פאנלים קשיחים וכבדים. החיסרון המרכזי של יריעות סולאריות גמישות נעוץ בעובדה שהנצילות שלהן עדיין נמוכה בהשוואה לפאנלים קשיחים.

ישנם בשוק סוגים שונים של יריעות סולאריות מחומרים שונים. אפולו פאוור רשמה מספר פטנטים על הטכנולוגיה שלה, אך טרם חשפה אותה במלואה, ולא את הרכב החומרים שממנו מורכבות היריעות. לדברי החברה, הנצילות של היריעות שלה הגיעה בשלב זה ל-13.6% – גבוה יחסית בהשוואה לפתרונות מתחרים – והמשקל הוא 1 ק"ג למ"ר. השימוש ביריעות גמישות מתאים במיוחד לתעשיית הרכב החשמלי וההיברידי, מאחר שמשקלן נמוך וניתן לפרוס אותן על כל פני השטח של הרכב, כמו הגג ומכסה המנוע, ולקבל מקור אנרגיה נוסף לרכב המאפשר להגדיל את טווח הנסיעה שלהן, או לחילופין לצמצם את נפח הסוללות. כמו-כן, בזכות האלסטיות הן עמידות בפני רעידות הנסיעה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: אפולו פאוור , יריעות סולאריות , רפאל