פוליטקס: הזמנות במיליוני אירו מבתי חולים באירופה

17 מרץ, 2021

החברה פיתחה מערכת רובוטית לחלוקת מדים רפואיים. עיקר ההזמנות החדשות מגיעות מבתי חולים בצרפת וספרד, מדינות שנפגעו קשות ממגפת הקורונה

חברת פוליטקס (Polytex) מקיסריה מדווחת על הזמנות בהיקף של מיליוני אירו משבעה בתי חולים בצרפת ועוד מספר בתי חולים בספרד למכונה האוטומטית שפיתחה לקבלה ומסירה של מדים רפואיים. בחברה מציינים כי מאז פרוץ המשבר חלה עלייה של 90% בהיקף ההזמנות, ומייחסים את הזינוק בביקוש בין היתר לעובדה שהמגפה חידדה את החשיבות של שמירה על היגיינה ומזעור הסיכון להתפשטות נגיפים ומזהמים בקרב צוותים רפואיים ומאושפזים. על כן, אין זה מפתיע כי מקור העלייה בביקוש הוא במדינות שנפגעו בצורה קשה במגפה כדוגמת ספרד, צרפת ואיטליה, ארצות הברית וגרמניה. לדברי פוליטקס, כ-40% מההזמנות החדשות מגיעות מלקוחות קיימים שהרחיבו את פריסת המערכת, וכ-60% מגיעים מלקוחות חדשים.

המערכת של פוליטקס מורכבת מחומרה ייעודית בתצורת מכונה רובוטית לחלוקת מדים ומכונה להחזרת מדים מלוכלכים, המשולבת עם מערכת מידע מבוססת ענן המנטרת ומעבדת את נתוני המדים בתהליך האיסוף, ההחזרה והכביסה ומציגה אותם בפני מנהלים ומשתמשים באפליקציית ענן בדסקטופ ובמכשירים ניידים. תהליך קבלת המדים הנקיים ומסירת המדים המשומשים לכביסה מתבצע ללא מגע יד אדם. ניתן לפזר עמדות חלוקה והחזרה של מדים ברחבי המתקנים הרפואיים באופן שמוריד את הסיכון הבריאותי הכרוך בהתקהלות בעמדה מרכזית לחלוקת מדים.

מדי חודש מטפלות המערכות של פוליטקס באוטומציית ניהול מדים של כ-30 מיליון פריטי מדים עבור כ-500,000 עובדים ברחבי העולם. לדברי החברה, כל בתי החולים הגדולים בישראל אימצו את המערכת ואף הרחיבו את השימוש בה במהלך 2020, שנת הקורונה. לדוגמה, בית חולים שיבא שהזמין בשלב הראשון 2 מערכות, מפעיל כיום 20 מערכות של פוליטקס בכל רחבי המוסד.

המכונה של פוליטקס

עמדות חלוקה ואיסוף של המדים ממוקמות במקומות מרכזיים ונוחים לגישה בבית החולים. אנשי הצוות לוקחים בתחילת העבודה מדים נקיים מעמדת החלוקה ובתום המשמרת מחזירים את הבגדים שבהם נעשה שימוש בעמדת ההחזרה, שהינה אטומה. העובדים מקבלים מדים מקופלים, נקיים והיגייניים באמצעות הזדהות דיגיטלית (כרטיס אישי של הרופא/ה, האח/ות, הסניטר וכו'). האפליקציה מציגה בפני המנהלים נתונים בזמן אמת על הקצאת מדים, צריכה, מלאי ועוד, וכן מספקת להם תובנות וכלים לקבלת החלטות בחתכים שונים כמו: רמת הפרט, מחלקה, כלל בית החולים, סוגי מדים ועוד.

חברת פוליטקס הוקמה לפני כ-15 שנה על ידי משפחת פולינר, שמוליק, ורדה ותומר. בשנת 2019 השקיעה קרן פורטיסימו בחברה והפכה לבעלת השליטה. תומר פולינר המייסד כיהן כמנכ"ל עד ההשקעה של פורטיסימו וכיום מוביל בחברה את התחום הטכנולוגי והפיתוח העסקי. לדברי החברה, יותר מ-3,000 יחידות של המערכת מותקנות כיום בבתי חולים, בתי מלון ומפעלים ב-20 מדינות מחוץ לישראל לרבות ארצות הברית, ספרד, גרמניה, וצרפת וכן במזרח הרחוק.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה , רובוטיקה

פורסם בתגיות: פוליטקס