AutoX תטמיע 400 אלף מכ"מים של Arbe בכלי-רכב אוטונומיים מדרגה 4

19 אפריל, 2021

AutoX הסינית מפתחת חומרה ותוכנה לכלי-רכב אוטונומיים, וכבר מפעילה בסין שירות רובו-טקסי לציבור. בשבוע שעבר הכריזה על שיתוף פעולה עם הונדה

חברת ארבה (Arbe), המפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה למערכות נהיגה אוטונומית ורובוטיקה, חתמה על שיתוף פעולה מסחרי רחב-היקף עם חברת AutoX הסינית, הנחשבת לאחת מחברות הסטארט-אפ המובילות בעולם בפיתוח חומרה ותוכנה לנהיגה אוטונומית. AutoX בחרה בפתרון של Arbe עבור כלי הרכב האוטונומיים בדרגה 4 שהיא מפתחת, בהם מוניות אוטונומיות, ופרויקטים נוספים בתחום הנהיגה האוטונומית. דרגה 4 היא דרגה מתקדמת של נהיגה אוטונומית, שבה הנהג לא נדרש להניח את ידיו על ההגה בכל מהלך הנסיעה אלא רק להיות מוכן להשתלט על הנהיגה במקרה חירום.

במסגרת ההסכם, במהלך חמש השנים הקרובות AutoX עתידה להטמיע כ-400,000 יחידות מכ"ם מתוצרת ארבה בצי כלי הרכב האוטונומיים בדרגה 4 שלה. יתרה מזאת, על פי AutoX,  המכ"מים של ארבה ייכללו כמרכיב אינטגרלי בכל חבילת חיישנים בכלי-הרכב של AutoX. בחודש ינואר החלה AutoX להפעיל בעיר שנז'ן שבסין שירותי רובו-טקסי ניסיוניים, שבהם משתמשים יכולים לנסוע במונית אוטונומית ללא נהג מפקח. זו הפעם הראשונה שמופעל שירות ציבורי של מונית אוטונומית בדרגה 4 ללא נהג מלווה. לפני ימים אחדים דיווחו הונדה ו-AutoX כי הונדה תחל בנסיעות מבחן בסין במכוניות מתוצרתה המצוידות במערכות הנהיגה האוטונומית של AutoX.

בחודש שעבר חתמה ארבה על מיזוג עם חברת הספאק Industrial Tech Acquisitions, שיסלול את דרכה של ארבה לוול-סטריט. ITAC מביאה עימה התחייבויות ממשקיעים מוסדיים להשקעה (PIPE) בארבה בהיקף של 100 מיליון דולר. עם השלמת העסקה, יוחלף הסימול ITAC ב-ARBE ושווי השוק של החברה הציבורית יעמוד על 772 מיליון דולר. ארבה צפויה להרוויח מעסקת המיזוג סכום של כ-177 מיליון דולר. ארבה צופה הכנסות של 300 מיליון דולר ב-2025.

מכ"ם ברזולוציית 2k ובמחיר של 100 דולר

המכ"ם של ארבה מורכב משלושה שבבים: משדר, מקלט ומעבד שבו מוטמעת האלגוריתמיקה שפיתחה החברה. המכ"ם מתבסס על שימוש בטכנולוגיית אות רציף (FMCW) שבה משודר אות אלקטרומגנטי רציף, ולא פולסים כמו במערכות מכ"ם סטנדרטיות. הגילוי מבוסס על אפקט דופלר ולא על מדידת זמנים.

למכ"ם של ארבה יש טווח גילוי של עד 300 מטר ברמת דיוק של עד 7.5 ס"מ. הוא מזהה תנועה ברזולוציה של עד 0.1m/sec וכולל מערך של 48 אנטנות שידור ו-48 אנטנות קליטה. המכ"ם מתחבר אל הרכב באמצעות איתרנט ו/או ערוץ CAN. המערכת מזהה מאות אובייקטים בכל פריים, ומרעננת את הפריימים 30 פעמים בשנייה.

שבבי המכ"ם של ארבה מפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. המוצר שלה מיועד להתחרות ישירות בחיישני לייזר מסוג LiDAR. לטענת החברה, המכ"ם שלה מדוייק פי 100 מאשר מערכות מכ"ם מתחרות, בין השאר מכיוון שהוא כולל 2,304 ערוצים, בהשוואה לכמה עשרות ערוצים במערכות הקיימות היום בשוק. הדבר מאפשר לספק תמונת מצב ברזולוציה של 2K, המבטיחה עמידה בתקני NCAP הצפויים להיכנס בשנת 2022. החברה מעריכה כי עלות המכ"ם תעמוד על 100-150 דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מכ"ם , רובוטיקה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: AutoX , ארבה רובוטיקס