Pliops מגייסת 200 עובדים חדשים

22 אפריל, 2021

נכנסה למשרדים חדשים ונערכת לייצור המוני של כרטיסי האצה. פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למרכזי הנתונים הגדולים להאיץ פי 100 את מהירות הגישה לזיכרון, בלא צורך להחליף את תשתית כונני ה-SSD הקיימת. אנבידיה מתכננת להשתמש בטכנולוגיה

חברת פליופס (Pliops) מרמת-גן עברה למבנה חדש בשטח של 1500 מ"ר בבניין אמות אטריום ברחוב ז'בוטינסקי 2 ברמת גן (בתמונה למעלה), והכריזה על גיוס של 200 עובדים נוספים לחברה. מדובר בהתרחבות מהירה מאוד, שכן כיום החברה מעסיקה כ-80 עובדים. המבנה החדש כולל גם מעבדת חומרה ומעבדת שרתים שבה נבדק המעבד שהחברה מפתחת ואיכות התיפקוד שלו מול הציוד והתשתיות של כל חברות האחסון הגדולות בעולם.

החברה מפתחת מעבד וכרטיסי האצה המאפשרים למרכזי הנתונים הגדולים להאיץ פי 100 את מהירות הגישה לזיכרון, בלא צורך להחליף את תשתית כונני ה-SSD הקיימת, ולהמשיך לרכוש כונני SSD סטנדרטיים מהספקים הרגילים שלהם. הפתרון מבוסס על כרטיס החומרה Pliops Storage Processor המופיע במתכונת של כרטיס PCIe וממלא תפקיד של מאיץ איחסון. הוא מבטל את הצורך בשכבות תוכנה המתווכות בין הכוננים לבין בסיס הנתונים, ומאחסן את המידע בפורמט ייחודי שהחברה פיתחה.

חברת Pliops הוקמה ב-2017 על-ידי מומחי אחסון שהגיעו מ-M-Systems ,XtremIO וסמסונג. המנכ"ל אורי בייטלר ניהל את מרכז פיתוח בקרי ה-SSD של סמסנוג בישראל, הטכנולוג הראשי משה טוויטו שימש כטכנולוג הראשי במרכז הפיתוח של סמסונג והיו"ר אריה מרגי היה ממייסדי M-Systems, XtremIO ו-ActivePath. מאז הקמתה החברה גייסה כ-115 מיליון דולר מגופים דוגמת Xilinx, אינטל קפיטל, אנבידיה, ווסטרן דיגיטל וסופטבנק.

אנבידיה תשתמש בפתרונות ההאצה של פליופס

הגיוס האחרון, בהיקף של 65 מיליון דולר, הושלם בסוף פברואר 2021 בהובלת תאגיד Koch הגרמני. במסגרתו הרחיבה אנבידיה את השקעתה בחברה, והפכה למעשה למשקיעה אסטרטגית אשר מתכננת להשתמש במוצרים של החברה. עם השלמתו, דיווחה החברה שהיא נערכת לקראת השקה מסחרית של טכנולוגיית ההאצה שלה. סגן נשיא להשקעות בחברת אנבידיה, נמרוד גינדי, אמר שהשילוב של מאיצי האחסון של פליופס, "ביחד עם פתרונות מרכזי הנתונים של אנבידיה הכוללים מעבדי GPU ומעבדי DPU (שפותחו במלאנוקס לשעבר), יספקו ביצועים גבוהים במיוחד ללקוחות שלנו".

לפני מספר שבועות החברה סיפקה ללקוחות נבחרים את הדוגמאות של הכרטיסים הראשונים, וגייסה מספר מנהלים בכירים מהתעשייה: איל וולדמן מייסד ומנכ"ל מלאנוקס לשעבר הצטרף לדירקטוריון. לצידו מונה עופר באסטין למנהל התפעול. באסטין שימש בעבר כמנהל פעילות הסיליקון והאופטיקה בחברת מלאנוקס. החברה גם מינתה את ד"ר אדוארד בורטניקוב לתפקיד סגן נשיא לטכנולוגיה. בורטניקוב מגיע מ-yahoo! שבה שימש מנהל תחום המחקר. הוא בוגר הטכניון ובעל 25 פטנטים רשומים. תפקידו יהיה לגבש את ארכיטקטורת הדור הבא של החברה.

למידע נוסף על החברה: Pliops

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: pliops , פליופס