האנס-לייזר הסינית מקימה בכרמיאל חברה למכונות בדיקת שבבים

26 אפריל, 2021

הפעילות החלה כפרוייקט חשאי בניהול מיכה גפן, לפיתוח מערכת בדיקת מצעי הסיליקון של מארזי שבבים. מחפשת שותף אסטרטגי לחברה שתפתח מערכות בישראל ותייצר אותן בסין

חברת Han's Laser הסינית מקימה בכרמיאל חברה לפיתוח מערכות בדיקת פרוסות סיליקון עבור מארזי שבבים מתקדמים. כך נודע ל-Techtime. ההחלטה על הקמת החברה התקבלה לאחרונה, לאחר השלמת פרוייקט פיתוח ראשוני שנעשה בחברת נקסטק (Nextec Technologies) הפועלת מכרמיאל. המערכת הניסיונית עמדה החודש בהצלחה במבחני ההערכה שנעשו לה במפעל ייצור שבבים בסין. בימים אלה החברה נמצאת בתהליכי הקמת החברה החדשה ובאיתור משקיעים אסטרטגיים.

מנהל הפרוייקט, מיכה גפן, אשר ככל הנראה צפוי להיות מנכ"ל החברה החדשה, סיפר שהיעד הוא להקים חברת פיתוח בישראל, ולייצר את המכונות במתקני האנס לייזר בסין. המערכת הראשונה היא מערכת בדיקה אופטית (2D/3D) של מצעי הסיליקון המתווכים בין פיסות סיליקון ייעודיות לבין המעגל המודפס ברכיבים מרובי שבבים (2.5D) ובמארזי שבבים מתקדמים. גפן: "זיהינו את התחום הזה כתחום צומח אשר עדיין אין לו פתרונות מספקים. להערכתנו מדובר כיום בשוק בהיקף של כחצי מיליארד דולר".

מצעי השבבים דורשים פתרון ייעודי

לדבריו, סדרי הגודל של הווייפרים האלה הם בקנה מידה של מיקרונים (אלפית המילימטר), בהשוואה לסדרי גודל של ננומטרים בייצור פיסות סיליקון ייעודיות, כמו למשל מעבדים. "אולם זהו תחום שיש בו צרכים מיוחדים, כמו למשל מבנים תלת מימדיים גבוהים מאוד, והתמודדות עם חוסר אחידות (process variation) מאוד גדול בין מצעי הסיליקון השונים, אפילו כשהם מגיעים מאותה אצווה (batch). במכונה שפיתחנו שילבנו הרבה מאוד מתודולוגיות של לימוד מכונה (machine learning)".

גפן הוא בעל ותק רב בתחום המדידות עבור תעשיית השבבים. הוא היה בקבוצת המהנדסים שהקימו בשנת 1986 את הפעילות הישראלית של חברת KLA. ב-1996 הוא ייסד את חברת Inspectech אשר פיתחה טכנולוגיה לבדיקת החיתוך של פרוסות סיליקון לשבבים נפרדים, אשר נמכרה לקמטק (Camtek) ב-2001 תמורת כ-4.5 מיליון דולר. בהמשך ייסד לפני כ-15 שנים את חברת Brossh Inspection Systems המפתחת ציוד בדיקה אופטי מדוייק.

תחרות מול ענקים

הפיתוח של מערכת הבדיקה החל לפני כשנתיים במסגרת פרוייקט חשאי בתוך חברת נקסטק מכרמיאל (הנמצאת בבעלות האנס-לייזר) שהחל בדצמבר 2018, לאחר שהאנס-לייזר פנתה אל גפן וביקשה ממנו סיוע בפיתוח טכנולוגיה חדשה. המערכת שפותחה מאתרת פגמים דו-מימדיים בגודל של 0.5 מיקרון ויכולה לבצע מדידת גובה של כדוריות המגע (Bumpers) עד לגובה של 300 מיקרון. היא מספקת קצב בדיקה של עד 15 פרוסות סיליקון בשעה.

עבור החברה הסינית מדובר בפרוייקט בעל חשיבות אסטרטגית. האנס-לייזר הוקמה בשנזן בשנת 1996 ומתמחה בטכנולוגיות חיתוך, סימון וריתוך לייזר עבור קווי ייצור תעשייתיים, בעיקר של מערכות אלקטרוניות. בין לקוחותיה: Jabil, Flex, Foxconn, לנובו, שיאומי ועוד. החברה הישראלית החדשה תאפשר לה להיכנס לשוק חדש בתחום המיקרואלקטרוניקה, שבו היא תתחרה בכמה ענקיות מטרולוגיה מהעולם. כיום היא נסחרת בבורסה של שנזן לפי שווי שוק של 6.7 מיליארד דולר. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-1.85 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: האנס לייזר , מארזים , מטרולוגיה , מיכה גפן