אינטל תשקיע 10 מיליארד דולר במפעל ייצור שבבים בקרית גת

3 מאי, 2021

פט גלסינגר: "אינטל ישראל היא מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית". לצד הקמת מרכזי המו"פ החדשים בחיפה ובירושלים ב-600 מיליון דולר, החלה בניית מפעל שבבים נוסף בקרית גת

חברת אינטל ומובילאיי מרחיבות את ההשקעות בישראל. מנכ"ל אינטל העולמית, פט גלסינגר (בתמונה למעלה), הגיע אתמול (א') לביקור במסגרתו אישר כי אינטל ממשיכה להגדיל את השקעותיה בארץ. לדבריו, אינטל תבצע בישראל שלוש השקעות גדולות: הקמת מגה-קמפוס לתכנון שבבים בחיפה שייקרא IDC12. המרכז החדש יוקם בהשקעה של 200 מיליון דולר ליד מרכז המו"פ הנוכחי בפארק התעשייה מת"ם בחיפה, ועל-ידי כך ייווצר קמפוס פיתוח שבבים ענק שיעסיק כ-6,000 עובדים.

במקביל, אינטל החלה לבנות מפעל ייצור חדש בקרית גת, בנוסף למפעל הייצור הנוכחי המייצר מעבדים בטכנולוגיית 10 ננומטר. אינטל תשקיע כ-10 מיליארד דולר בתשתית הייצור החדשה. בימים אלה מתבצעות גם עבודות הבנייה של הקמפוס החדש של מובילאיי בירושלים, בהשקעה כוללת של כ-400 מיליון דולר. גלסינגר: "אני מבקר בישראל כבר ארבע עשורים ובכל פעם מחדש מרגש אותי לראות את הצמיחה של אינטל ישראל – מארבעה עובדים אי-שם בעבר, ליותר מ-14,000 עובדים כיום. אני רואה באינטל ישראל מיקרוקוסמוס של אינטל העולמית עם הובלה במחקר, פיתוח וייצור בהיקף נרחב, ואנו משקיעים בה בהתאם".

ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו מכירות אינטל בכ-19.7 מיליארד דולר, ירידה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות של חברת מובילאיי (הנמצאת בבעלות אינטל) צמחו ב-48%, והסתכמו בכ-377 מיליון דולר ברבעון. עוד הוסיף: "ההשקעה המתמשכת שלנו בהרחבת מרכזי המו"פ הקיימים שלנו והגדלת כושר הייצור בישראל, לצד הרכישות שביצענו של מובילאיי, המובילה העולמית בתחום פתרונות לסיוע בנהיגה אוטונומית, מוביט, והבאנה לאבס המובילה בבינה מלאכותית, מבטיחים עתיד מרגש לאינטל ולישראל לעשרות השנים הבאות".

בחודש מרץ 2021, חודשיים לאחר שנכנס לתפקידו כמנכ"ל חברת אינטל, הציג גלסינגר את התוכנית האסטרטגית החדשה של החברה, בשם IDM 2.0. היא כוללת המשך ייצור עצמאי של השבבים של אינטל, לצד כניסה אל תחום אספקת שירותי ייצור (Foundry) עבור יצרניות שבבים ללא מפעל (Fabless).

אינטל מתכננת להשקיע בשלב הראשון כ-20 מיליארד דולר בבניית תשתיות ייצור חדשות עבור חטיבת Intel Foundry Services החדשה. לפני כשבועיים מסר גלסינגר שבעקבות ההכרזה על אסטרטגיית IDM 2.0, החלו מגעים עם כ-50 לקוחות פוטנציאליים, בהם חברות גדולות דוגמת יצרניות רכב, יצרניות מחשבים גדולים וחברות מתחום הענן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות