ראדא תחל בניסויי שטח בשני מכ"מים חדשים

12 מאי, 2021

אחד המכ"מים הוא בעל טווח כפול מהדור הנוכחי ומיועד לגלות טילי שיוט וכטב"מים מנמיכי-טוס, בעקבות תקריות כמו התקיפה האיראנית על הבסיס האמריקאי בעיראק. "המכ"ם מגדיל את השוק שלנו במיליארד דולר"

[בתמונה למעלה: נגמ"ש הלחימה האמריקאי סטרייקר מצוייד במערכות מכ"ם טקטי של ראדא]

יצרנית המכ"מים ראדא (RADA) מנתניה תחל לקראת סוף השנה בניסויי שטח בשני מכ"מים חדשים – כך גילה אתמול מנכ"ל החברה, דב סלע, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני. שני המכ"מים החדשים משתייכים למשפחת המכ"מים הטקטיים MHR של החברה. סלע: "המכ"מים האלה יעזרו לנו לשמר את היתרון שלנו בתחום המכ"מים הטקטיים ויגדילו את השוק הפוטנציאלי שלנו."

המכ"ם הראשון nMHR מיועד למערכות הגנה לטווח קצר עבור כוחות בתנועה, כדוגמת מערכות יירוט מבוססות לייזר או קרני מיקרוגל. המכ"ם פועל ברצועת תדרים רחבה יותר והוא בעל יכולות עיבוד דיגיטליים וניהול רב-משימתי משופרות. המכ"ם השני, xMHR, הינו הדור השלישי של המכ"מים של ראדא המיועדים למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר (M-SHORAD). מדובר במכ"מים גדולים יותר לעומת המכ"מים הטקטיים. ה-xMHR הינו בעל טווח גילוי כפול בהשוואה לדור הקודם והוא מיועד לתת מענה גם לאיומים כגון טילי שיוט ולשמש במערכות להגנה נקודתית ולמילוי פערים בכיסוי של מכ"מים מרכזיים.

"מדובר במכ"ם בעל טווח כפול מהמכ"ם הכי עוצמתי שיש לנו כרגע. אנחנו רואים את הצורך בהגנה על בסיסים וכוחות מפני טילי שיוט, כטב"מים מנמיכי-טוס, רקטות, ארטילריה ומרגמות,  כפי שראינו במתקפה בערב-הסעודית ב-2019 והמתקפה על הבסיס האמריקאי בעיראק.  להערכתנו, המכ"ם הזה מגדיל את השוק הפוטנציאלי שלנו במיליארד דולר."

ראדא דיווחה אתמול על הכנסות של 25.2 מיליון דולר, צמיחה של 67% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית השתפר מ-36% ל-40%, והרווח הנקי עלה מ-0.2 מיליון דולר ל-3.8 מיליון דולר.  החברה גם אישררה תחזיתה להכנסות של יותר מ-120 מיליון דולר ב-2021. מנכ"ל ראדא ציין בשיחת הוועידה כי החברה מרחיבה את יכולות הייצור במתקני הייצור שלה בישראל ובארצות הברית כדי לתת מענה  לביקוש הצפוי. "אנחנו עדים להתעניינות גוברת משווקים באירופה ובמזרח התיכון, שהחלו להיפתח בפנינו, וצבר ההזמנות שלנו ממשיך לגדול."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות