תאת מעבירה את מפעל מחליפי החום התעופתיים מקרית גת לארה"ב
20 מאי, 2021
קיבלה מענק בהיקף של 11 מיליון דולר כדי להקים מרכז ייצור ופיתוח באוקלהומה. תגייס עבורו 300 עובדים חדשים. קו הייצור הישראלי יישאר עם מערכות הנעת-עזר וחלקים למנועי סילון
בתמונה למעלה: הנהלת חברת תאת טכנולוגיות בגדרה
חברת תאת טכנולוגיות מגדרה (TAT Technologies) מעבירה את מפעל ייצור מחליפי החום התעופתיים שלה (Aerospace Heat Exchanger) מקרית גת לעיר טולסה שבאוקלהומה, ארה"ב. לאחרונה החברה דיווחה על קבלת מענק בהיקף של 11 מיליון דולר ממדינת אוקלהומה, אשר ישמש למימון המהלך. חברת תאת נמצאת בשליטת קרן פימי ומעסיקה כיום כ-500 עובדים. היא מייצרת ומספקת שירותי תחזוקה ושיפוץ של מערכות בקרת חום במטוסים אזרחיים וצבאיים, יחידות הנעה תעופתיות המשמות להתנעת מנועי סילון ולאספקת כוח לצורכי מערכות המטוס הפנימיות, וייצור חלקים של מנועי סילון.
בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-75.3 מיליון דולר – ירידה של 22.7% בהשוואה לשנת 2019 – בעיקר עקב הפגיעה של מגיפת הקורונה בתעופה האזרחית בעולם. בסוף 2020 מסר המנכ"ל יגאל זמיר, שהחברה החלה במהלך לייעל את הפעילות ולהפחית עלויות, אשר יורגש לאחר שהתעופה העולמית תחזור לפעילות שגרתית. כעת מתברר שהכוונה היא למזג את פעילות הייצור של מערכות בקרת חום תעופתיות הנמצא בישראל, ביחד עם החברה הבת Limco Airepair הפועלת מטולסה.
מרכז מערכות בקרה מהמובילים בעולם
חברת לימקו מספקת את מערכות הבקרה המיוצרות בישראל וכן שירותי תחזוקה למערכות בקרת חום של יצרנים אחרים, עבור לקוחות אזרחיים וצבאיים בארה"ב, כמו בואינג, אירבאס, לוקהיד מרטין בומברדייה ועוד. לפני שבועיים הודיע משרד המסחר של מדינת אוקלהומה, שחברת תאת תעביר את פעילות ייצור מערכות בקרת החום מישראל לטולסה, וזו תפעל במסגרת החברה הבת Limco. במקביל להעברת קו הייצור, תאת גם תקים מרכז מו"פ חדש בקמפוס שלה בטולסה.
המנכ"ל זמיר הסביר שהודעה הזאת שזה יהיה אחד ממרכזי הייצור והפיתוח המובילים בעולם בתחום בקרת חום בכלי טיס אזרחיים וצבאיים. "החברה תעסוק בפיתוח, ייצור, ותמיכה בלקוחות לכל אורך חיי המוצר". עדיין לא ברור מה תהיה השפעת המהלך על תעסוקת העובדים של תאת בישראל, אבל מדינת אוקלהומה מעריכה שתאת תגייס 300 עובדים חדשים עבור הפרוייקט הזה. היקפו של שוק מערכות בקרת החום במטוסים נאמד בכ-1.3 מיליארד דולר בשנת 2021. הוא צפוי לצמוח בקצב של 9.2% בשנה ולהגיע להיקף של כ-2 מיליארד דולר בשנת 2026.
בדו"ח השנתי האחרון שלה, הסבירה החברה שהשוק הזה נמצא בצמיחה לאור התיישנות ציי המטוסים הצבאיים והאזרחיים בעולם. השוק האמריקאי הוא שוק יעד מרכזי של תאת טכנולוגיות. בינואר 2021 חתמה תאת על הסכם אסטרטגי עם חברת Honeywell האמריקאית שבמסגרתו היא תספק שירותי תחזוקה, תיקון ושיפוץ (MRO) למשך 10 שנים עבור יחידות הנעת-עזר (Auxiliary Power Unit) של הניוול המותקנות במטוסי בואינג 777. היחידות האלה הינן מנועי סילון קטנים אשר לא משמים להנעת המטוס, אלא לאספקת אנרגיה למערכות הפנימיות שלו.
השבוע החברה דיווחה על התרחבות גם לשוק האסיאתי: היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם Lufthansa Technik Shenzhen להקמת מתקן בסין שיספק שירותי MRO למערכות בקרת חום, אשר יספק שירותים לחברות תעופה בכל אזור דרום מזרח אסיה. חברת Lufthansa Technik Shenzhen היא השלוחה הסינית של Lufthansa Technik, שאחת מחברות התחזוקה הגדולות בעולם התעופה ונמצאת בבעלות חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה.
חברת תאת טכנולוגיות נסחרת בנסד"ק. בעקבות המהלכים האחרונים עלתה מניית החברה מכ-5 דולר לכ-5.9 דולר, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-51.8 מיליון דולר.
פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית