חברת הסייבר הרפואי סיינריו גייסה 30 מיליון דולר

25 מאי, 2021

זהו סבב גיוס שני לחברה והיא צפויה להשתמש במימון להאצת הפעילות בצפון אמריקה, התרחבות גלובלית והמשך פיתוח טכנולוגי של פלטפורמת ההגנה על בתי חולים. החברה תגייס עשרות עובדים למרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל

[בתמונה, מימין לשמאל, מייסדי החברה לאון לרמן ודניאל ברודי]

חברת הסייבר הישראלית סיינריו (Cynerio) המתמחה בניהול ואבטחה של מכשור רפואי ומכשירי IoT בבתי חולים, גייסה 30 מיליון דולר בסבב גיוס שני בהובלת הקרן ALIVE Israel HealthTech Fund. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים, ביניהם קרן Accelmed, חברת RDC – קרן ההשקעות המשותפת של אלרון ורפאל וקרן MTIP השוויצרית. כמו כן, בסיבוב השתתפה חברת CBG London בבעלות וינסנט צ'נגוויז וצפויים להצטרף משקיעים נוספים, לרבות קרן מובילה מאיחוד האמירויות.

סך המימון הכולל של סיינריו עד כה מגיע לגובה של כ-40 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה הנוכחית צפויה החברה שמעסיקה 40 עובדים, מהם 30 בישראל, לגייס עשרות עובדים למרכז המחקר והפיתוח שלה במתחם הבורסה ברמת גן.

סינריו פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר המותאמת למאפיינים המיוחדים של העולם הרפואי. הפתרון של החברה מתממשק לרשת בית החולים באופן פאסיבי, מייצר העתק של תעבורת בית החולים ויוצר מפה של כל המכשירים המקושרים, הנכסים הדיגיטליים ומערכות המידע שמחוברים לרשת בית החולים. המיפוי הזה מספק לבית החולים ויזאביליות על כל המכשירים המקושרים, מערכות ההפעלה, החולשות, עדכוני תוכנה וכולי, וזהו תהליך קריטי בכל הגנה על רשת של ארגון, מפעל או בית חולים. הפלטפורמה של סינריו מזהה ומתריעה מפני סיכוני סייבר ואנומליות וגם יודעת באופן אוטומטי ובטיחותי לטפל בבעיה ולהוריד את הסיכון, כל זאת ללא נגיעה במכשיר ובלי להשפיע על תפקודו.

דניאל ברודי, הטכנולוג הראשי של החברה ואחד ממייסדיה, הסביר ל-Techtime: "בעולם אבטחת המידע, אין פתרונות המותאמים לבתי חולים. כדי לבנות פתרון יעיל צריך להבין כיצד מתנהל בית חולים, את רמת הסיכונים, היכן נמצא המידע הרגיש וכדומה. הגנה על רשת בית חולים אינה דומה להגנה על מפעל תעשייה או ארגון."

התראה חמורה מה-FBI

בדומה למגזר התעשייתי, המרכזים הרפואיים הפכו בשנים האחרונות לאחד היעדים העיקריים למתקפות סייבר, וזאת לאור הכניסה של טכנולוגיות חכמות והממשק הגובר בין רשתות המידע בבתי החולים למכשירים הרפואיים המקושרים. במאי 2017, במסגרת מתקפת הכופר WannaCry, נפגעה רשת בתי החולים הציבורית בבריטניה NHS מתולעת סייבר שחדרה לשרתים המרכזיים של הרשת והדביקה, לפי ההערכות, ו-70 אלף מכשירים מקושרים, ובכלל זה סורקי MRI, מבחנות, מקררים וציוד רפואי נוסף. בעקבות המתקפה, נאלצה ה-NHS להפסיק באופן זמני שירותים לא חיוניים, לדחות ניתוחים ואף לדומם חלק מהאמבולנסים.

מגפת הקורונה רק חידדה את הפגיעות של בתי החולים. בחודש אוקטובר האחרון פרסמו ה-FBI והמשרד לביטחון המולדת בארצות הברית התראה חמורה לפיה בתי החולים במדינה נתונים לניסיונות גוברים למתקפות מצד תוקפי סייבר. בחודש ספטמבר הותקפה רשת בתי החולים Universal Health Services במתקפת כופר, שהובילה להשבתה של המערכות הממוחשבות בבתי החולים של הרשת, עד כדי כך שרופאים נאלצו לתעד הליכים רפואיים בכתב. עדות לסיכון שמציבות מתקפות הסייבר הללו לחיי אדם אירעה לפני כחודשיים בגרמניה, כאשר חולה במצב קשה שהובהלה לבית חולים בדיסלדורף, גרמניה, נפטרה לאחר שבית החולים לא יכול היה לאשפזה מאחר שמערכות המידע שלו היו מושבתות בשל מתקפה. ובישראל, פריצה לשרתיה של חברת הביטוח שירביט השבוע הובילה לדליפה של מידע רפואי חסוי של מבוטחים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון , חדשות