רפאל מובילה את מאגד הסייבר להגנת תשתיות קריטיות

1 יוני, 2021

המאגד יפתח פתרונות כוללים להגנת בקרים תעשייתיים עבור תשתיות תחבורה, נפט וגז, ייצור, מים וביוב ותשתיות אנרגיה. מערך הסייבר הלאומי שוקל את הקמתה של רשת סנכרון זמן מדינתית

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות (RAFAEL) מובילה את המאגד הישראלי החדש להגנת תשתיות קריטיות בפני תקיפות סייבר. המאגד החדש, IOTCC – Israeli Operational Technologies Cyber Consortium, מוקם בליווי מערך הסייבר הלאומי האחראי על הנחיית הגנת הסייבר בתשתיות קריטיות, ובהשתתפות 11 חברות ישראליות: חברת חשמל לישראל, Waterfall, Trapx, MobileGroup, Radiflow, CyberPro, XMCyber, Cervello, Cynerio וחברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ).

סמנכ"ל פיתוח עסקי בחטיבת אוויר ומודיעין ברפאל, גידי וייס, אמר שהמאגד יציב את מדינת ישראל כמובילה בתחום הבקרה התעשייתית (Operational Technologies -OT) בעולם. "המאגד ישלב את כל טכנולוגיות אבטחת הסייבר שפותחו על-ידי החברות השותפות בומאגד. הוא יעניק לנו גמישות מסחרית וישפר את היכולת של רפאל לשתף פעולה עם תעשיות ועם ארגוני הגנת סייבר בשווקים שלנו". כיום רפאל מספקת הגנת סייבר לגופי תשתית קריטיים כמו רכבת ישראל ומאגר נתוני האשראי הלאומי. מטרת המאגד היא לפתח פתרונות מקיפים להגנת שירותים ותשתיות קריטיות ברמה הלאומית, כמו תשתיות תחבורה, נפט וגז, ייצור, מים וביוב ותשתיות אנרגיה.

הנושאים האלה קיבלו עדיפות גבוהה בתוכנית העבודה של מערך הסייבר הלאומי. מדו"ח הפעילות השנתית שלו שפורסם באפריל 2021, עולה שבחודש אפריל 2020 זוהה ניסיון למתקפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים בישראל, בניסיון .לפגוע במערכות השליטה והבקרה של מכוני טיהור שפכים ותחנות שאיבה וביוב השייכים לספקי מים מקומיים במרחב הכפרי. במקביל, מוקמת בימים אלה מעבדת ICS לאומית שתתמחה בתחום ההגנה על בקרי SCADA בתחום התשתיות הקריטיות. המעבדה תספק סביבה המדמה תשתיות OT תעשייתיות, על-מנת לאפשר לגופים שונים לבחון כלים ומתודולוגיות להגנת הסייבר.

למאבק הזה יש היבטים מפתיעים: כיום בוחן מערך הסייבר הלאומי את הקמתה של רשת סנכרון זמן מדינתית, במטרה לספק לארגונים בישראל שעון זמן מדוייק ומוגן. זאת מכיוון שהשיבוש של מנגנוני סנכרון זמן (באמצעות תקיפת סייבר) עשוי לייצר פגיעה נרחבת בתיפקוד של גופי תשתית, פיננסים ותקשורת. חברת רפאל מעסיקה כ-8,000 עובדים באופן ישיר ועוד כ-20 אלף בתי-אב באופן עקיף. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-9.45 מיליארד שקל. צבר ההזמנות שלה מסתכם בכ-9.9 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: SCADA , סייבר , רפאל