רפאל תספק הגנה אקטיבית לטנק המערכה הבריטי החדש

27 יוני, 2021

צבא בריטניה משדרג 148 טנקי מערכה מדגם צ'לנג'ר 2, והופך אותם לתאי לחימה דיגיטליים המוגנים על-ידי מערכת ההגנה האקטיבית של חברת רפאל. עד היום קיבלה רפאל הזמנה לייצור 1,800 מערכות הגנה אקטיביות

בתמונה למעלה: טנק המערכה צ'לנג'ר 2 של צבא בריטניה

חברת רפאל (Rafael) תספק את פתרון ההגנה האקטיבית "גביע" (Trophy) לפרוייקט טנק המערכה הבריטי החדש, Challenger 3, אשר מתוכנן להיכנס לשירות בשנת 2027. כך מתברר מסרטון וידאו שהחברה העלתה בערוץ היוטיוב שלה. הטנק ייוצר על-ידי חברת RBSL הבריטית, שהוקמה בשנת 2019 על-ידי  BAE Systems הבריטית ו-Rheinmetall הגרמנית. בחודש שעבר היא קיבלה את ההזמנה הראשונה בהיקף של 800 מיליון ליש"ט לייצור 148 טנקים מהדגם החדש.

הטנק יתבסס על הפלטפורמה הקיימת של צ'לנג'ר 2, אשר תשודרג מסביב לתפישת תפעול חדשה, וצריח חדש הכולל מערכות שליטה ובקרה דיגיטליות מוכוונות רשת ומערכות התמצאות סביבתית בכל תנאי מזג האוויר. במהלך הלחימה, הטנק ישמש כנקודת רשת אשר תשתף מידע עם נקודות לחימה נוספות, כמו מסוקי תקיפה וגורמים נוספים. משרד ההגנה הבריטי בחר במערכת ההגנה האקטיבית של רפאל, אשר תיוצר בשיתוף פעולה עם חברת Leonardo DRS האמריקאית. רפאל מסרה שהבחירה נעשתה לאחר מחקר שנעשה על-ידי חברת RBSL. בטנק הבריטי תותקן גירסה מותאמת ספציפית של המערכת קלת המשקל, Trophy MV.

מערכת ההגנה האקטיבית של רפאל על-גבי טנק אברהמס של צבא ארה"ב
מערכת ההגנה האקטיבית של רפאל על-גבי טנק אברהמס של צבא ארה"ב
מערכת גביע נמצאת בשימוש מבצעי החל משנת 2011, כאשר היא נכנס לשימוש בצה"ל והותקנה בטנקי מרכבה ישראלים. רפאל מסרה שבאותה שנה היא ביצעה יירוט מבצעי ראשון. מאז צברה המערכת יותר ממיליון שעות הפעלה, כולל 5,400 מבחני שטח מוצלחים. חברת רפאל זכתה בחוזי אספקה של צבא ארה"ב, וכעת מסתכם צבר ההזמנות של גביע ביותר מ-1,800 מערכות. המערכת מבוססת על מספר יחידות מכ"ם טקטי המותקנות על-גבי הרכב המוגן. הן מזהות שידור של קליע, רקטה או פגז לעבר הרכב. מחשב המערכת מחשב המסלול ונקודת הפגיעה הצפויה, ומשגר מטען נפץ אשר מנטרל את האיום לפני שהוא פוגע במטרה המוגנת. במקביל להגנה על הרכב, מערכת גביע גם מחשבת את מקור הירי, ומאפשרת תגובת אש מיידית לעבר התוקף.
למטה: סרטון של רפאל המציג את Trophy בפעולה:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: הגנה אקטיבית , רפאל