חברת Keysight הגדירה את הרשת הפתוחה כתחום צמיחה אסטרטגי

29 יוני, 2021

"זיהינו מספר תחומים אנכיים שבהם החלטנו להתמקד, כשאחד מהם הוא תחום הרשתות הפתוחות (Open RAN)". התקן שהחל את דרכו כיוזמה של ספקיות תקשורת להשתחרר מהתלות ביצרני ציוד, נמצא כעת בשלבי אימוץ מוגברים

בחודשים האחרונים מתברר שהפעילות של חברת Keysight Technologies בתחום רשתות התקשורת הפתוחות (Open Radio Access Network) מקבלת משקל של תחום מרכזי בחברה. בחודש ינואר השנה הכריזה קיסייט על פתרון בדיקה מלא של כל מרכיבי הרשת הפתוחה, המאפשר ליצרני ציוד ולחברות תקשורת לוודא שהציוד עומד במפרטי O-RAN. מערכת הבדיקה שהיא פיתחה, Keysight's Open RAN Architect – KORA (בתמונה למעלה), מיועדת לשימוש בידי יצרני שבבים, יצרני ציוד תקשורת, ספקיות שירותי תקשורת ומעבדות הסמכה.

התקן שהחל את דרכו כיוזמה של ספקיות תקשורת לפתח טכנולוגיה פתוחה המשחררת אותן מהתלות ביצרני הציוד, נמצא כעת בשלבי אימוץ מוגברים בתעשיית התקשורת בעקבות כניסת רשתות הדור החמישי והרשתות הארגוניות רחבות הפס הנדרשות למימוש יישומי Industry 4.0. להערכת Rethink Technology Research, כ-58% מההשקעה בהקמת רשתות גישה אלחוטיות (RAN) בשנת 2026, תתמקד במערכות מבוססות Open RAN. מדובר בהשקעה בהיקף של כ-32 מיליארד דולר.

שיתוף פעולה עם Xilinx ו-Analog Devices

מיד לאחר ההכרזה, דיווחה קיסייט על סדרה של הסכמים. יצרנית האנטנות וציוד התקשורת האלחוטית הסינית, Zillnk, בחרה במערכת כדי לבדוק את מערכות ה-5G שהיא מפתחת אשר יתבססו על O-RAN. בחודש פברואר 2021 הודיעה Xilinx על פיתוח תכנון ייחוס למקמ"שים המבוססים על רכיבי המיחשוב המסתגל שלה, ZYNQ Ultrascale+, אשר מיועדים לקשתות תקשורת פתוחות וייבדקו ויוסמכו באמצעות מערכת הבדיקות של קיסייט. חברת HTC הטאיוואנית הודיעה לאחרונה שהמערכת תשמש לבדיקת תחנות בסיס שהיא מפתחת עבור רשתות 5G, ובתחילת החודש נבחרה המערכת על-ידי קיוסרה היפנית כדי לוודא את עמידות פתרונות האלחוט החדשים שהיא מפתחת.

לפני כשבוע הודיעו קיסייט ו-Analog Devices של שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום: שתי החברות יפתחו ערכת כלי פיתוח ומבחנים אשר נועדו להאיץ את הפיתוח של יחידות תקשורת אלחוטיות מבוססות רשת פתחוה, אשר מתבססות על רכיבים של אנלוג, FPGA של אינטל וכלי הבדיקה של קיסייט. "נספק טכנולוגיות ופתרונות בדיקה המגשרים בין יחידת הרדיו לבין ליבת הרשת", אמר  מנהל קבוצת התקשות המסחרית בקיסייט, קאילש נאראיאנאן.

מנהל התיפעול של קיסייט, סאטיש דנאסקרן, אמר בשיחת הוועידה עם אנליסטים בסוף מאי השנה, "לפני כשנה זיהינו מספר תחומים אנכיים שבהם החלטנו להתמקד, כשאחד מהם הוא תחום הרשתות הפתוחות. כעת הם מחזירים לנו תמורה עצומה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: O-RAN , קיסייט , רשתות פתוחות