חברת המחשוב הקוונטי קלאסיק מעבה את ההנהלה העסקית שלה

8 יולי, 2021

שי לב מונה למנהל הפיתוח העסקי ויובל בוגר לסמנכ"ל השיווק. קלאסיק, שהוקמה בשנה שעברה, פיתחה פלטפורמה לכתיבת אלגוריתמים למחשב קוונטי, והמינויים הם חלק מהאצת החדירה לשוק של פתרונות החברה

[בתמונה מימין לשמאל: יובל בוגר ושי לב]

חברת הסטארט-אפ קלאסיק (Classiq), שפיתחה פלטפורמה לכתיבה ותכנון אלגוריתמים למחשבים קוונטיים, הודיעה על מינויים של שני מנהלים בכירים בתחום העסקי, במטרה להאיץ את החדירה לשוק של פתרונות החברה. שי לב מונה למנהל הפיתוח העסקי ושותפויות, ויובל בוגר מונה לסמנכ"ל השיווק של החברה. בקלאסיק ציינו כי שני המנהלים החדשים יסייעו להרחיב את פעילותה על רקע התעניינות גדולה בפתרון שלה.

לב מגיע לקלאסיק מ-PlanetWatchers, שהוא אחד ממייסדיה ושימש סמנכ"ל התפעול שלה, ואשר עוסקת בניתוח תצלומי לוויין SAR ליישומים חקלאיים. בשלוש השנים האחרונות עמד בראש קהילת המחשוב הקוונטי הישראלית, "קיוביט". יש לא תואר במנהל עסקים ומשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

בוגר הוא יזם סדרתי, שהקים וניהל בשני העשורים האחרונים כמה וכמה חברות טכנולוגיה. כיום הוא שותף בקרן ההון-סיכון NextGen, המשקיעה בחברות בשלבים מוקדמים, ובעברו היה, בין היתר, סמנכ"ל השיווק של חברת הטעינה האלחוטית Wi-Charge וסמנכ"ל הפיתוח העסקי של ראדקום.

קלאסיק הוקמה במאי 2020 על-ידי המנכ"ל ניר מינרבי, סמנכ"ל המו"פ אמיר נווה והטכנולוג הראשי יהודה נווה. החברה מפתחת פתרונות שיאפשרו לכתוב יישומים עבור מחשבים קוונטיים, ויש לה כבר מספר לקוחות בתחומי הבנקאות, הנדסת חומרים ותרופות.בשנים האחרונות חלה פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי, ורבות מענקיות הטכנולוגיה בונות מחשבים קוונטיים חזקים יותר ויותר שמסוגלים לבצע משימות משמעותיות. ואולם, כדי להוציא לפועל את המהפכה צריך כלי תוכנה שיאפשרו לכתוב יישומים למחשוב קוונטי, וזה מה שעושה קלאסיק.

החברה גייסה עד כה 14.5 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון התבצע בחודש ינואר השנה. לא מכבר הודיעה החברה כי במסגרת שיתוף פעולה עם יבמ, אחת החברות המובילות בתחום, התוכנה שלה תהיה זמינה למשתמשים במחשבים הקוונטים של יבמ.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מינויים

פורסם בתגיות: מחשב קוונטי , קלאסיק