מיקרונט תשלב את התוכנה של ג'נגו במצלמת רכב

14 יולי, 2021

התוכנה של ג'נגו מאפשרת לבצע יישומי ניטור נהג כמו זיהוי הירדמות והסחות דעת על בסיס מצלמות פשוטות. בתוך כךך, יצרנית משאיות אירופית מובילה ביטלה חד-צדדית את ההתקשרות עם מיקרונט

שיתוף פעולה בתעשיית האוטו-טק הישראלית: חברת מיקרונט (Micronet) תשלב במצלמת הרכב החכמה שלה, המיועדת לניהול ציים, את תוכנת ניטור הנהג של חברת ג'נגו (Jungo), ובכך תוסיף למצלמה יכולות נוספות כמו זיהוי עייפות נהג, הסחת דעת, זיהוי פנים ועוד. ממיקרונט נמסר כי בימים אלה מתבצעות בדיקות שדה אצל לקוחות פוטנציאליים, ובהם לקוח ישראלי המפעיל צי רכב רחב וכן יצרנית משאיות מובילה בארצות הברית.

ה-SmartCam [בתמונה] הינה מצלמת רכב מחוברת המיועדת ליישומי טלמטריה עבור ניהול ציי רכב. היא משמשת לניטור הנסיעה והתנהגות נהג, מתריעה על אירועי בטיחות בנהיגה, מסייעת בהדרכת נהגים בזמן אמת ומדווחת למנהל הצי וזאת באמצעות שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית וניתוח נתוני וידאו. המצלמה מעבירה את הנתונים למנהל הצי באמצעות תקשורת סלולארית. באחרונה אישרה ספקית התקשורת האמריקאית T-Mobile את השימוש במצלמה על גבי הרשת שלה.

תוכנת Co-Driver של ג'נגו מאפשרת, תוך שימוש במצלמות HD פשוטות, לזהות את זווית הראש והגוף, כיוון המבט וקצב מצמוץ העיניים של הנהג. ניתוח הפרמטרים האלה מאפשר לדעת האם הנהג נרדם או מגלה סימני עייפות, האם הוא מרוכז בדרך שלפניו או משתמש בטלפון הנייד ואפילו אם הוא חגור כהלכה. בנוסף, האלגוריתמים של החברה גם מספקים פתרונות ניטור נוספים, כמו מספר הנוסעים ברכב והאם נשכחו בו ילדים.

יצרנית משאיות אירופית ביטלה את העסקה

בתוך כך, מיקרונט דיווחה כי יצרנית משאיות אירופית מובילה, שבחנה בשנה האחרונה שני מוצרי טלמטריה של מיקרונט, סיימה באופן חד צדד את ההתקשרות בין החברות ולא תטמיע את הפתרונות של מיקרונט בצי המשאיות שלה.

בספטמבר 2020 סיפקה מיקרונט ליצרנית המשאיות כ-100 מערכות מיחשוב ומסופונים עבור בדיקות שטח, והעריכה כי הפיילוט עשוי להוביל להסכם מסגרת רב שנתי לאספקה המונית של המערכות.  היה זה הפיילוט הראשון שביצעה מיקרונט מול יצרן רכב (OEM) ולא עם גופי ביניים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: ג'נגו , מיקרונט , ניטור נהג