קיידנס הכריזה על תוכנת AI לתכנון שבבים

25 יולי, 2021

הכלי החדש, Cerebrus Intelligent Chip Explorer, מבוסס על לימוד מכונה (ML) ומבצע אוטומציה של מרכיבים רבים בתכנון השבב, כולל שילוב תובנות של תכנונים היסטוריים בתכנונים עתידיים

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הכריזה על כלי-עזר חדש למפתחי שבבים, אשר מגדיל את מספר הפעולות שניתן לבצע באופן אוטומטי במהלך תכנון שבבים חדשים. הכלי החדש, בשם Cerebrus Intelligent Chip Explorer מבוסס על אלגוריתמים של לימוד מכונה (ML). להערכת החברה, שילוב הכלי החדש עם מערכת Cadence RTL-to-signoff הקיימת, מאפשר לשפר את התפוקה עד פי עשרה, ולספק שיפור של עד 20% במדד ההספק ליחידת שטח לביצועים (PPA).

הכלי משפר את התכנון במספר תחומים: הוא מאתר פתרונות שמהנדסים אנושיים עשויים שלא לנסות או לחקור באופן טבעי, מאפשר ליישם באופן אוטומטי תכנונים שנלמדו לצורך שימוש בתכנונים עתידיים, מאפשר למהנדס יחיד לבצע אופטימיזציה של המימוש המלא של ה-RTL, מנצל יכולות מחשוב מאסיבי מבוזר (כמו הענן), וכולל ממשק משתמש המספק ניתוח תוצאות אינטראקטיבי ותובנות של מדדי התכנון. לדברי מנהל קבוצת Digital & Signoff בחברה, ד"ר צ'ין-צ'י טנג, "למתכננים לא הייתה עד היום דרך אוטומטית לעשות שימוש-חוזר בידע מתכנונים היסטוריים, והם נאלצו לבזבז זמן על לימוד ידני מחודש בכל פרויקט".

המוצר החדש יצא במסגרת אסטרטגיה כוללת של חברת קיידנס שקיבלה את הכינוי Intelligent System Design, אשר מיועדת לספק כלים לתכנון הוליסטי של שבבים. בניגוד לעבר, כיום יצרניות מערכות רבות מבצעות תכנונים עצמיים של שבבים, אשר צריכים להתחשב בכל מרחב התנאים והאילוצים בהם פועלת המערכת הסופית, לצורך זה יש צורך בחבילת כלים אשר מטפלת במרכיבים רבים של תכנון השבב, כולל המארזים, סביבת העבודה, דרישות הספק ומחיר ועוד. לפי התפישה החדשה, השבב אינו רכיב שהיצרן משלב בפתרון שלו, אלא מרכיב שמערכת שהתכנון שלו תלוי בכל הדרישות של המערכת הסופית.

למידע נוסף הקליקו: www.cadence.com/go/cerebruspr.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס