"טאיוואן מתנהלת בתחום הפטנטים לפי אמות המידה של המערב"

28 יולי, 2021

אמר רני שיפרון, מנהל תוכנית IP² LaunchPad, על רקע הגידול בהיקף פעילות החברות הישראליות בטאיוואן. TSMC היא שיאנית הפטנטים, ומבין החברות הזרות - קואלקום

בתמונה למעלה: בניין משרד הפטנטים בטאיוואן

יצרנית השבבים המובילה בעולם TSMC שוברת שיא במספר בקשות לרישום פטנטים שהגישה ברבעון הראשון של 2021, עם עלייה של 426% במספר הבקשות, לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. כך על פי
דו"ח שפרסם משרד הפטנטים בטאיוואן.

בקרב החברות הזרות שהגישו בקשות לרישום פטנטים בטאיוואן, קוואלקום מובילה את הרשימה ומציגה עלייה של 46% אחריה מדורגת במספר הבקשות לרישום סמסונג אלקטרוניקה שמציגה גידול של 200% ביחס למספר הבקשות באותה התקופה אשתקד. התעשיות המובילות בקרב החברות הזרות הן הבריאות, מחקר וטכנולוגיה. סך הכול, התקבלו ברבעון הראשון מעל 17 אלף בקשות לרישום פטנטים ומעל 22 אלף בקשות לרישום סימן מסחרי, המהווים גידול של 3% ו-10% בהתאמה בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הקודמת.

ד"ר גארי גונג, יו"ר חברת i2i, המקדמת תוכניות לעידוד החדשנות בטאיוואן, ובכלל זה גם מנהלת תכניות חדשנות טייוואניות בישראל, אמר כי בשנים האחרונות ישנה עלייה בפעילות של חברות טכנולוגיה זרות בטייוואן. "בעשור האחרון אנחנו רואים יותר תאגידים זרים שפועלים בטייוואן ומקימים מרכזי מחקר ופיתוח, מרכזי עסקים ומגישים יותר בקשות לפטנטים וסימנים מסחריים במדינה. בשנתיים האחרונות אנחנו פועלים לקידום שיתופי פעולה בין האקוסיסטם בטייוואן לזה בישראל ולקדם כניסה של חברות טכנולוגיה ישראליות לפעילות בטייוואן".

שלושה סוגי פטנטים

מאחר שטאיוואן אינה חברה באו"ם, היא אינה יכולה להצטרף לארגון העולמי לשמירה על קניין רוחני (IPWO). עם זאת, על רקע יחסי הסחר הענפים של המדינה עם אירופה וארצות הברית ומעמדה המוביל בתעשיית הטכנולוגיה העולמית בעשורים האחרונים, טאייוואן מקפידה על הסטנדרטים המקובלים במערב בכל הנוגע לשמירה על קניין רוחני. טאיוואן הינה חברה בארגון הסחר העולמי, ומתוקף כך היא מחוייבת לשמירה על אמנות הארגון הנוגעות לקניין רוחני בכל הנוגע לסחר. כמו כן, למשרד הפטנטים במדינה יש הסכמים הדדיים עם משרדי פטנטים בעולם.

בשנת 2007 טאיוואן הוסרה מדו"ח 301 האמריקאי ונמחקה מרשימת המדינות שאינן מגינות על הקניין הרוחני ומאז לא חזרה לרשימה זו. בנוסף, החל מ-1 ביולי 2008 ממשלת טאיוואן מפעילת מערכת משפט להגנה על קניין רוחני והיא מרחיבה ומחזקת אותה כל הזמן. בשנת 2018 חוקקו מספר חוקי קניין רוחני במדינה שנועדו להקל על חברות להגיש פטנטים ולהתאים את הפרוצדורה לעולם הטכנולוגי.

ישנם בטאיוואן שלושה סוגים של פטנטים: פטנט על המצאה, פטנט על עיצוב ופטנט על מבנה. סוג הפטנט הרלוונטי עבור חברות טכנולוגיה הוא פטנט על המצאה, והוא שקול במהותו והוא מספק הגנה למשך 20 שנה, בכפוף לתשלום האגרות הקשורות לשימור הפטנט. תהליך הגשת בקשת הפטנט וקבלת האישור לוקח בדרך כלל בין 24 ל-36 חודשים.

רנ שיפרון, מנהל תוכנית החדשנות IP² LaunchPad מקדמת שיתופי פעולה בין חברות סטארט-אפ ישראליות לבין חברות וגורמים באקוסיסטם בטאיוואן, הסביר בשיחה עם Techtime כי סוגיית הקניין הרוחני בטאיוואן הינה רלוונטית כיום לחברות הטכנולוגיה הישראליות. "יותר ויותר חברות ישראליות פועלות כיום בטאיוואן, בין אם לצורך פיתוח וייצור ובין אם כשוק יעד למכירות, ורישום פטנט בטאיוואן יספק להן שכבת הגנה נוספת. טאיוואן מתנהלת כיום בתחום הפטנטים באמות המידה המערביות."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: פטנטים