DSPG נכנסת לשוק הפתרונות הקוליים ברכב

3 אוגוסט, 2021

הכריזה על מכירות שיא בהיקף של 35.8 מיליון דולר. מעבדת החדשנות שהקימה לאחרונה בגרמניה החלה בפיתוח פתרונות קוליים עבור תעשיית הרכב. מתמודדת עם מצוקת ייצור שבבים הבולמת חלק ממכירותיה

בתמונה למעלה: מנכ"ל DSPG, עופר אליקים

חברת DSPG מהרצליה דיווחה על מכירות שיא בהיקף של 35.8 מיליון דולר במהלך הרבעון השני של 2021. ברבעון המקביל אשתקד הסתכמו מכירותיה בכ-28.3 מיליון דולר. ההתפתחות החשובה ביותר במהלך הרבעון היא שהמוצרים החדשים היו אחראים לעיקר המכירות. מתוכם מסתמן תחום המוצרים הקוליים כשוק היעד המרכזי של החברה. בדו"ח הרבעוני היא מסרה שהיקף המכירות בתחום ה-IoT הכולל יישומים קוליים, אשר קיבל את הכינוי IoAT, הסתכמו בכ-25 מיליון דולר, כלומר כ-69% מכל המכירות.

הדבר בא לידי ביטוי גם בהגדרה העצמית של החברה, אשר מגדירה את עצמה כעת לא כחברת פתרונות תקשורת אלא כחברה "המתמחה בייצור ופיתוח שבבים מתקדמים בתחום הקול". לדברי המנכ"ל עופר אליקים, "המציאות החדשה שהתהוותה בעקבות התפרצות נגיף קורונה יצרה ביקושי שיא לפתרונות וטכנולוגיות שנשענים על מוצרים מבוססי קול והפעלה קולית". אלא שהקורונה אחראית חלקית גם למחסור ברכיבים ולקושי של יצרני השבבים לייצר את המוצרים ש-DSPG מוכרת. במהלך שיחת הוועדיה עם משקיעים, העריך המנכ"ל אליקים שהקשיים בשרשרת האספקה מייצרים פער של 25%-30% בין הביקוש לשבבי החברה לבין היכולת שלה לספק אותם.

בחודש מרץ 2021 חנכה DSPG מעבדת יישומים קוליים בעיר שטראובינג שבדרום גרמניה. המעבדה מעסיקה מומחים מקומיים בתחומי המערכות הקוליות ויישום -פתרונות קוליים. מטרת המעבדה היא לסייע ל-DSPG להשתלב בשוק הקולי בכלי רכב, במיוחד בתחומי הביטול האקטיבי של רעשים בתוך הרכב, באמצעות בדיקות, אינטגרציה ותפירת פתרונות המותאמים לשוק הרכב. בשיחת הוועידה אמר אליקים שאחת ממטרות הקמת המעבדה היא להכניס את החברה אל שוק הרכב, שהוא שוק שהיא לא התמקדה בו עד היום. "גיבשנו צוות שעבד במשך עשרות שנים עם ספקיות מערכות רכב מהשורה הראשונה (Tier-1). אנחנו מתכננים להשקיע משאבים בתמיכה ובפיתוח פתרונות קוליים לשוק הרכב, וזה בדיוק מה שהצוות הזה עושה כעת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG