חברת נובה משנה את שמה מ"נובה מכשירי מדידה" ל"נובה"

3 אוגוסט, 2021

"הכרזנו לאחרונה על התוכנית האסטרטגית 'נובה 500' להגדלת היקף ההכנסות ליותר מ-500 מיליון דולר בשנה. השם החדש מבטא טוב יותר את הזהות המתפתחת שלנו"

בתמונה למעלה: נשיא ומנכ"ל נובה, איתן אופנהיים. צילום: בני גמזו

חברת נובה (Nova) מרחובות משנה את שמה החוקי מ"נובה מכשירי מדידה" ל"נובה". החברה הסבירה את השינוי בכך שבעקבות התרחבות החברה, השם הקודם כבר לא מייצג את פורטפוליו המוצרים והטכנולוגיות שלה. סימול המסחר בבורסה NVMI וסימן התווית Process Insight של החברה, לא ישתנו. נשיא ומנכ"ל החברה, איתן אופנהיים, אמר: "הכרזנו לאחרונה על התוכנית האסטרטגית שלנו, NOVA500 להגדלת היקף ההכנסות האורגניות של החברה ליותר מ-500 מיליון דולר בשנה עד לשנת 2024. השם החדש מבטא טוב יותר את הזהות המתפתחת שלנו, המבוססת מספר טכנולוגיות ושילוב ייחודי של חומרה ותוכנה".

חברת נובה מספקת פתרונות מדידה (מטרולוגיה) המשמשים בבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה (Semiconductors), המבוססים על טכנולוגיות X-ray ומדידה אופטית. בחמש השנים האחרונות הכפילה נובה את מכירותיה, ובשנת 2020 היא דיווחה על צמיחה נוספת של 20% ומכירות שיא בהיקף של כ-269 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-84 מיליון דולר – צמיחה של 46% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

נובה מחפשת רכישה אסטרטגית

תוכנית הצמיחה האסטרטגית, "נובה 500", הוכרזה באמצע יולי 2021. היא כוללת התרחבות באמצעות גיוס עובדים ופתיחת משרדים חדשים בעולם, שדרוג תשתיות הייצור ועוד, אולם המרכיב העיקרי בתוכנית הוא ביצוע עיסקת רכישה אסטרטגית בהיקף של מאות מיליוני דולרים. המהלך המיידי ביותר הוא האצת הקמתו של החדר הנקי החדש של החברה, שישתרע על-פני שטח של 1,500 מ"ר. החדר הנקי החדש יתחיל לפעול באופן שוטף במחצית 2022.

נובה דיווחה שיש בידיה מזומנים בהיקף של כ-480 מיליון דולר המיועדים לממן את תוכנית הצמיחה. הסעיף הגדול ביותר בתוכנית הוא תקציב בהיקף של 300-350 מיליון דולר שהחברה מייעדת לצורך ביצוע מיזוגים ורכישות. החברה מגייסת עובדים וצפויה להגיע בקרוב להיקף העסקה של כ-800 עובדים. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-2.76 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Nova , מטרולוגיה , נובה