אינפינידום ו-Honeywell מפתחות מערכת ניווט מאובטחת לרחפנים

24 אוגוסט, 2021

האניוול השתתפה כמשקיע אסטרטגי באינפינידום. הפתרון המשותף יכלול את רכיב ההגנה מפני שיבוש GPS של אינפינידום. "האניוול בחרה להגן על מערכות הניווט שלה באמצעות טכנולוגיה של חברת סטארט-אפ ישראלית"

לאחר שהשתתפה כמשקיע אסטרטגי בסבב ההשקעה האחרון של חברת אינפינידום (Infinidome) הישראלית, ענקית הטכנולוגיה האמריקאית Honeywell הכריזה על פרויקט פיתוח משותף ראשון עם חברת הסטארט-אפ מקיסריה. במסגרת פרויקט הפיתוח, שתי החברות יפתחו מערכת ניווט מאובטחת לרחפנים צבאיים ומסחריים, שתכלול את רכיב ההגנה שפיתחה אינפינידום מפני שיבוש וחסימה של מקלטי GPS. בשלב הבא, שתי החברות עשויות להתאים את מערכת הניווט המוגנת גם לפלטפורמות אוויריות נוספות כמו כטב"מים ומוניות מעופפות וגם כלי-רכב קרקעיים. האניוול כבר הציגה אב-טיפוס של המוצר בביתן שלה בכנס בינלאומי שנערך לא מכבר באטלנטה, והמוצר הסופי צפוי לצאת לשוק במחצית הראשונה של 2022.

אינפינידום פיתחה רכיב להגנה על מקלטי GPS בציי רכב, כלי-טיס בלתי מאוישים ותשתיות קריטיות מפני מתקפות שיבוש וחסימה. הרכיב, המתחבר לכל מקלט GPS, מזהה ניסיונות מתקפה ומאפשר להמשיך ולקלוט אותות הלוויינים גם כשה-GPS נמצא תחת מתקפת שיבוש. היתרון התחרותי המשמעותי של החברה הוא בגודל, במשקל ובצריכת ההספק של המוצר ביחס למוצרים מתחרים.

בדרך כלל, אינטגרטורים בתחום הרחפנים בוחרים באופן פרטני את רכיבי מערכת הניווט, כדוגמת מקלט GPS, ניווט אופטי או INS, במטרה לייצר מערכת איתנה ככל הניתן. אינפינידום ו-Honeywell באות לספק עבורם פתרון הוליסטי המורכב משלוש שכבות: ההגנה מפני שיבוש וחסימת GPS שמספק הרכיב של אינפינידום, מערכת ה-INS של האניוול, המתבססת על רכיב MEMS וכוללת גם מקלט GPS מתקדם, ויכולת ניווט אלטרנטיבית מבוססת מכ"ם. השילוב הזה מבטיח כי מערכת הניווט תמשיך לתפקד באופן מדויק בכל תרחיש.

מנהל קשרי הלקוחות של אינפינידום, אמיר חיים רבינוביץ', הסביר ל-Techtime: "לכל פתרון ניווט יש חולשה. הגינו קונספט ייחודי, המבוסס על שלושה 'מעגלי אבטחה' ומספק הגנה מוחלטת. האניוול מתמחה במערכות ניווט לכלי-טיס, והיא בחרה, לאחר בדיקות רבות, להגן על המערכות שלה באמצעות טכנולוגיה של חברת סטארט-אפ ישראלית."

האניוול היא מחברות הטכנולוגיה הגדולות בארצות הברית וחולשת על מספר תחומים כמו תעשייה, תעופה, מערכות לבנייני מגורים ומשרדים, מוצרי צריכה, אנרגיה וגם פעילות בטחונית. ב-2019 הסתכמו הכנסותיה ב-36.7 מיליארד דולר. בתחום התעופה, האניוול מפתחת ומייצרת מגוון רחב של מוצרים, החל מרכיבי כוח והספק, ציוד תקשורת, מנועים, חיישנים, מדי מהירות, מכ"מים, גלגלים, פנסים ועוד. החברה גם פעילה בתחום הכטב"מים והרחפנים המסחריים, ומשתפת פעולה עם חברות מובילות בתחום כדוגמת וורטיקל אירוספייס (Vertical Aerospace), וולוקופטר (Volocopter), פייפיסטרל (Pipistrel),
Jaunt Air Mobility ודנסו (Denso).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חברות סטראט-אפ , חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Honeywell , אינפינידום