DSPG נמכרת ל-Synaptics תמורת 580 מיליון דולר

30 אוגוסט, 2021

העיסקה מעניקה לחברה מהרצליה שווי של כ-450 מיליון דולר, מכיוון שכיום יש בקופתה כ-130 מיליון דולר. סיינאפטיקס תאחד בשבב יחיד את טכנולוגיית SmartVoice של DSPG עם טכנולוגיית עיבוד התמונה שלה

חברת DSPG מהרצליה חתמה על הסכם למכירתה לחברת Synaptics מסן-חוזה, קליפורניה, תמורת כ-580 מיליון דולר. מכיוון שבקופת DSPG יש כיום כ-130 מיליון דולר, העיסקה מעניקה לחברה שווי שוק של כ-450 מיליון דולר. בשיחת הוועידה עם אנליסטים היום (ב'), אמר נשיא ומנכ"ל סינאפטיקס, מייקל הרלסטון, שהעיסקה אינה דורשת אישורים רגולטוריים, אלא רק את הסכמת בעלי המניות של חברת DSPG. "לכן אנחנו מעריכים שהיא תסתיים עד לסוף 2021".

חברת סיינפטיקס היא יצרנית שבבים המספקת רכיבים למערכות תקשורת אלחוטיות, ראייה ממוחשבת, עיבוד קול, עיבוד תמונה מבוסס בינה מלאכותית בקצות הרשת ועוד. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-1.34 מיליארד דולר. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-7.3 מיליארד דולר. חברת DSPG היא מיצרניות השבבים הוותיקות בישראל. היא הוקמה בשנת 1987 כחברה עצמאית שיצאה מחברת DSPC, אשר נמכרה לאינטל בשנת 1999 תמורת 1.6 מיליארד דולר במזומן.

החברה מתמחה בפיתוח שבבים ליישומי תקשורת אלחוטית ועיבוד קולי. התחומים המרכזיים שלה הם קישוריות IoT ושבבים בטכנולוגיית SmartVoice האחראים לכ-69% מהמכירות, ושבבי טלפוניה אלחוטית DECT/ULE המהווים כ-31% מהמכירות ונמצאים בדעיכה מתמשכת. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-114.5 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 117.6 מיליון דולר בשנת 2019. כיום החברה מעסיקה כ-350 עובדים, מתוכם כ-200 עובדים במחקר ופיתוח.

הגדלת שוק היעד

להערכת סיינפטיקס, שילוב המוצרים שלה ושל DSPG יגדיל את שוק היעד שלה בהיקף כולל של כ-2.8 מיליארד דולר. היא אינה צופה לצמוח בתחום ה-DECT/ULE, אולם להערכתה הגודל שלה יאפשר לבלום את הירידה בתחום. הרלסטון: "הטכנולוגיות האלה נמצאות בשימוש בעיקר אצל חברות המפתחות מוצרי אבטחה, והן מעדיפות לעבוד מול ספקיות גדולות ולא מול ספקיות קטנות". הפוטנציאל הגדול ביותר הוא בשוק ה-IoT, ולכן עם השלמת המיזוג תשולב DSPG בתוך חטיבת ה-IoT של סינאפטיקס.

בתוך זה, הטכנולוגיה החשובה ביותר עבור סיינפטיקס היא טכנולוגיית SmartVoice של DSPG, והאפשרות לשלב אותה בפלטפורמת Katana של פתרונות ראיית מחשבים של החברה. "אנחנו חזקים מאוד בעיבוד תמונה ו-DSPG חזקה מאוד בעיבוד קולי. אנחנו מתכננים לשלב את שתי הטכנולוגיות ביחד ולספק פתרון עיבוד תמונה ועיבוד קול בשבב אחד. השילוב הזה מעניק לנו הזדמנות בתחום המחשבים ומוצרי הצריכה".

המיזוג צפוי להביא לחסכון של כ-30 מיליון דולר כבר בשנה הראשונה, בעקבות סינרגיה בין שתי החברות. לדברי הרלסטון, החיסכון יגיע באמצעות ייעול שרשרת האספקה, חיסכון בעלויות המסחר בבורסה (שתי החברות נסחרות בנסד"ק) וחיסכון עקב הפחתת ההשקעה בטכנולוגיות DECT/ULE. "מלבד זאת שתי החברות הן בעלות השלמה מצויינת: כמעט כל הלקוחות הגדולים ביותר שלנו בתחום ה-IoT הם גם הלקוחות הגדולים ביותר של DSPG".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG , סיינפטיקס